شنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۹
سرویس : مسجد سیدالشهداء (ع)
کد خبر : ۳۴۹۷۵
گزارشگر : ایده ایده
امام‌جماعت مسجد مفتخر بررسی کرد

راه‌‌های مقابله با نفوذ فرهنگی در مساجد

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره‌به تلاش دشمن برای اجرای پروژه نفوذ از سنین کودکی و در مهدهای کودک‌، گفت: لذا مساجد باید‌ راه‌اندازی مهدهای کودک و آموزش معارف دینی قرآنی از طریق بازی به نسل آینده را جدی بگیرند.

(شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸) ۱۲:۲۹
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام «غلامی» در نشست خبری «تشریح فعالیت های سازمان بسیج مساجد و محلات» که شب چهارشنبه، ۳۰ مردادماه در مسجد مفتخر (واقع در تهران، بزرگراه شهید اندرزگو، خیابان مهرمحمدی) برگزار شد با انتقاد از تاسیس برخی مراکز فرهنگی در موازات مساجد در دهه هفتاد در کشور، اظهار کرد: عده ای این کار را با هدف جذب قشر خاکستری انجام دادند اما عمدتا موجب تضعیف جایگاه مساجد شد.
 
 
امام جماعت مسجد مفتخر در ادامه با اشاره به فعالیت های این مسجد در حوزه های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی، گفت: کارگزاران این خانه خدا اعم از هیات امنا، پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری سیدالشهداء(ع) همچون ید واحده هستند به طوری که هر یک از نهادهای این مسجد کاری دارند نیروها و اعضای سایر نهادها به کمک آن بخش و برنامه هایش می آیند.
 
 
وی افزود: ترویج یاد شهدا و دستاوردهای انقلاب اسلامی ازجمله اهداف ما در اجرای برنامه های مختلف در مسجد مفتخر است.
 
 
 
غلامی تاکید کرد: تلاش می کنیم تربیت افراد را از سنین پایین آغاز کنیم. همانطور که دشمن در تلاش است اثرگذاری فرهنگی خود را از مهدکودک ها حتی در نقاط دورافتاده کشور آغاز کند.
 
 
وی ادامه داد: مهدکودک هسته اصلی فعالیت های ما در مسجد مفتخر است و بر این اساس پیشنهاد می کنیم مساجد فعالیت های مهدکودک ها را جدی بگیرند.
 
 
 
امام جماعت مسجد مفتخر اضافه کرد: ۶۰ نوآموز در مهدکودک این مسجد، آموزش های قرآنی را در قالب بازی های مختلف فرا می گیرند.
 
 
وی ادامه داد: رویکرد ما در اجرای برنامه های مختلف، افزایش نشاط و شادابی است به طوری که افراد در سنین مختلف حس خوبی از حضور در این مسجد پیدا کنند.

 

 
غلامی در ادامه بیان کرد: کودکان و نوجوانان بلوار شهید اندرزگو، مسجد مفتخر را پاتوق خود می دانند و در مناسبت های مختلف با رغبت و انگیزه بسیار در اجرای برنامه های این مسجد مانند «تابستان شیرین»، شرکت می کنند.
 
 
وی اظهار کرد: ما درصدد هستیم پازل های شخصیتی افراد با شرکت در کلاس های مختلف مسجد متفخر شکل بگیرد. باور داریم به دلیل پایین آمدن آستانه تحمل افراد، باید برنامه های جذاب را در مدت زمانی کوتاه اجرا کرد.
 
حجت الاسلام غلامی در پایان خاطرنشان کرد: فضای پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری سیدالشهداء(ع) در جوار مسجد مفتخر برای حضور همه اقشار حتی آنها که در ظاهر با فضای مسجد و فعالیت های آن همخوانی ندارند، فراهم و مساعد است تا در فضای شمال شهر تهران بتوانیم عموم مردم را جذب و همراه برنامه ها کنیم.
 
پایان پیام/
(شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۸) ۱۲:۲۹
https://news.masjed.ir/u/h47
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید