پنج شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۶
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۴۸۰۱
گزارشگر : ایده ایده
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

تاکید مراجع‌تقلید بر تداوم انقلاب در بستر مسجد

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری‌زاده با بیان اینکه مسجد تجلی‌گاه مفاهیمی همچون امام و امت است، گفت: نظام اسلامی را با رونق مساجد آن می‌شناسند. مراجع تقلید بر تداوم انقلاب در بستر مسجد تاکید دارند.

(پنج شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۲۶

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ همایش «ائمه جماعات مساجد و استادان و طلاب حوزه علمیه استان تهران»، شب گذشته (چهارشنبه، هشتم خردادماه) با حضور آیت الله حیدرعلی جلالی خمینی، تولیت حوزه علمیه آیت الله جلالی خمینی تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدناصرالدین نوری زاده، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و آیت الله سید باقر آیت میردامادی، مسئول دفتر تهران آیت الله العظمی نوری همدانی، در حسینیه مسجد احمدیه چهارراه سرسبز تهران برگزار شد.

 

 

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «سیدناصرالدین نوری زاده» در این همایش با بیان اینکه هیچ پایگاهی مهمتر از مسجد در عالم وجود ندارد، گفت: شاکله نظام اسلامی مانند مفهوم «امام و امت» در مساجد محقق می شود.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره فعالیت ۶۲ هزار مسجد در سراسر کشور، افزود: نظام اسلامی را با رونق مساجد آن می شناسند همانطور که شکل گیری نظام جمهوری اسلامی از مساجد آغاز شد.

 

وی با اشاره به دیدار اخیر خود و معاونان مرکز رسیدگی به امور مساجد با مراجع معظم تقلید از جمله آیات عظام نوری همدانی، وحید خراسانی، سبحانی و جوادی آملی، اضافه کرد: این بزرگواران تاکید ویژه ای به نقش مساجد در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی داشتند.

 

 

 

 

نوری زاده در ادامه با اشاره به دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران با مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۵، گفت: معظم له تاکید فرمودند مساجد نباید سکولار باشند بلکه باید پایگاه اصلی انقلاب اسلامی باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک بودن سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)، افزود: بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، فقیهی مسلم و عارف آگاه به زمانه بودند.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه با اشاره به روز قدس، خاطرنشان کرد: اهالی مساجد باید با تمام توان و با حضور حداکثری در راهپیمایی این روز شرکت کنند.

 

شبستان
(پنج شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۲۶
https://news.masjed.ir/u/lwe
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید