پنج شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۴
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۴۷۲۵
گزارشگر : ایده ایده
آیت الله موحدی کرمانی:

شناخت زمانه، مهمترین ویژگی شهید مطهری بود

آیت الله موحدی کرمانی در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت علامه شهید مطهری گفت: در بین تمام ارزش های استاد مطهری، ممتازترین ارزش ایشان، زمان شناسی و شناخت زمانه خود بود.

(پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۲:۲۴
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، آیت الله موحدی کرمانی در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت علامه شهید مطهری گفت: شهید مطهری ذوب در امام (ره) بود، همانطور که امام(ره) در اسلام ذوب بود.

 

 خطیب موقت جمعه تهران افزود: در رابطه با شهید مطهری چه می توان گفت؟ چرا که این شهید بزرگوار هم دارای فضایل اجتماعی و هم دارای فضایل شخصی بود و عشق به ولایت در او فوران می کرد. ایشان در زمان حیات خود خدمات اجتماعی فراوانی را انجام داد.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شهید مطهری غمخوار جوانان و دانشجویان بود. حوزه علمیه قم را با آن همه علاقه ترک کرد و به دانشگاه تهران آمد تا به داد دانشجویان برسد. زیرا که اعتقاد داشت اینها مسئولین آینده کشور هستند. شهید مرتضی مطهری در اساتید و دانشجویان یک تحول بنیادین ایجاد کرد.

 

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به ارزشهای این معلم شهید گفت: در بین تمام ارزش های استاد مطهری، ممتازترین ارزش ایشان، زمان شناسی و شناخت زمانه خود بود.

 

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به سخن امیر مومنان (ع) در مورد پیامبر اسلام که می‌فرمود: پیامبر(ص) «طبیب دوار به طبه» است، گفت: شهید مطهری به‌ تبع رسول خدا می چرخید تا ببیند مشکل جامعه چیست؟. امروز دانشجویان و مردم با چه مشکلات و مسائلی رو به رو هستند. لذا شناخت زمانه و جامعه از ویژگی های بارز این شهید بود.

آیت الله موحدی کرمانی

وی با اشاره به اینکه؛ کتاب‌های شهید مطهری برای تمام اقشار مختلف جامعه نوشته شده است، اظهار داشت: شهید مطهری عالم به زمان خودش بود، زمان‌شناس و خطرشناس بود. همیشه به‌دنبال این بود که خطراتی که اسلام را تهدید می‌کند کشف کند.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی عنوان کرد: سال 57 که قصد سفر به نجف را داشتم تا خدمت امام خمینی (ره) برسم، قبل از سفر ، شهید مطهری به بنده گفتند که "به منزل من بیا تا موضوعی را بگویم"، وقتی به منزل ایشان رفتم به بنده گفتند: به امام بگویید خطری که اکنون ما را تهدید می‌کند خطر فرقانی‌ها است که در لباس دین در حال ضربه زدن به اسلام هستند.

 

وی افزود: مجله زن روز آن روز درباره حقوق زن‌ها حرف‌های بی‌ربطی زد که شهید مطهری به آنها پیام داد که "ما هم حرف‌هایی داریم و حرف‌های ما را نیز منعکس کنید" و پس از این‌که شهید مطهری چند جوابیه به آنها داد آنها رسوا شدند.

(پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۲:۲۴
https://news.masjed.ir/u/jak
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید