یکشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۱
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۴۶۲۳
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام ذوعلم:

در گام دوم انقلاب، مساجد مروج اندیشه امام(ره) و رهبری باشند

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، با تاکید بر اینکه مساجد بهترین مرکز برای ترویج معارف اسلامی هستند، گفت: مساجد در گام دوم انقلاب با تشکیل حلقه های معرفتی، دیدگاهها و نظرات امام (ره) و مقام معظم رهبری را تبیین کنند.

(یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸) ۱۰:۴۱
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام «علی ذوعلم» در گفت وگو با شبستان با اشاره به اینکه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبری بیان شد، جوانان هستند،گفت:مقام معظم رهبری انتظار بسیاری از جوانان دارند و لازم است آنها با هر طیف و سلیقه ای و مهارت و توانمندی در تحقق اهداف انقلاب از پایگاه اثرگذار مساجد همانند دوران انقلاب نقش مهمشان را به خوبی ایفا کنند.
 
این کارشناس در حوزه دین با اشاره به فعالیت های جهادی جوانان اظهار کرد: جوانان با انگیزه عمیق و ایمانی راسخ و امید روشن به آینده وظایفشان  اهداف وآرمان های انقلاب اسلامی را از پایگاه مساجد به پیش ببرند و بدون شک در پیشبرد اهداف انقلاب جوانان مسجدی بهتر از همگان می توانند نقش آفرینی کنند.
 
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش جوانان مسجدی در گام دوم انقلاب تصریح کرد:مانوس و ایجاد زمینه الفت دیگر جوانان با مسجد به دلیل تعلق خاطر جوانان مسجدی با مبانی اعتقادی و داشتن روحیه و معرفت انقلابی ازمواردی است که باید توسط جوانان مسجدی درگام دوم انقلاب مورد توجه قرار گیرد.
 
ذوعلم  خاطر نشان کرد: با تامل به بیانیه مقام معظم رهبری متوجه می شویم که در این بیانیه ریشه فکری عمیق و منطق بسیاری نهفته است،بنابراین راهکار عملی که در این زمینه می توان ارایه داد، این است که  مساجد علاوه بر اینکه پایگاه معارف اسلامی هستند، مروج اندیشه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیز باشند.
 
رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش به تبیین راهکار عملی دیگر از بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و تصریح کرد: این بیانیه منشور کلان برای 40 سال آینده انقلاب است، بنابراین لازم است با تشکیل حلقه های معرفتی و معرفی آثار و منابع در این زمینه در بخش های مختلفی همچون پژوهش، اقتصاد، استقلال کشور و خودکفایی طبق نظر و دیدگاه مقام معظم رهبری در بیانیه گام بردارند.
 
ذوعلم با تاکید بر نقش مهم مساجد در ترویج سبک زندگی اسلامی افزود: جوانان مسجدی به عنوان موتور محرک جامعه در پیوند دانش آموزان وجوانان که مهم ترین پایگاه برای ترویج سبک زندگی اسلامی هستند، گام های موثر بردارند، ضمن اینکه جوان مسجدی با خودسازی و تمرین تقوا الگوی نمونه ای از جوان مسلمان باشند که در مسیر پیشرفت وتوسعه کشور در بخش های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اخلاق  فعالیت می کنند.

 

شبستان
(یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸) ۱۰:۴۱
https://news.masjed.ir/u/heK
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید