چهارشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ / ۰۸:۲۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۴۱۸
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع):

تحول در مساجد، نیازمند اقدامات زیرساختی است

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) محله افسریه بر لزوم هم افزایی و تعامل میان دستگاه‌های متولی مساجد تاکید کرد و گفت: تحول در مساجد نیازمند اقدامات زیرساختی است.

(چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷) ۰۸:۲۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان؛ حجت ‌الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری زاده، به تازگی به ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد منصوب شد، در سلسله گفت و گو هایی تلاش می کنیم، مهم ترین دغدغه و مطالبه در حوزه مساجد که باید مورد توجه رئیس جدید این مرکز قرار گیرد، از سوی متولیان و ائمه جماعات مساجد بیان کنیم.

 

حجت الاسلام«محمود سیاح» در گفت و گو با خبرنگار ما بر لزوم انجام اقدامات زیر ساختی در حوزه مساجد تاکید کرد و گفت: تلاش برای دست یابی به مسجد تراز اسلامی می تواند زمینه ساز محور قرار گرفتن آنها در محلات و شهرها را ممکن سازد، از این طریق است که می توان زمینه ارتقای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی محلات بر مبنای مساجد را ممکن ساخت.

 

امام جماعت مسجدحضرت ابوالفضل(ع) حل مشکلات مالی برای توسعه عمرانی مساجد را یکی از ضرورت ها دانست و  اظهارکرد: با توجه به اجتماع مردم در مساجد، لازم است، از ظرفیت های مردمی و دولتی برای حمایت های سخت افزاری و نرم افزاری از مساجد بهره برد، زیرا امروز شاهد هستیم بسیاری از مساجد درآمدی ندارند و برای پیشبرد برنامه ها بدون بودجه و امکانات با مشکلاتی روبرو هستند.

 

سیاح بر لزوم هم افزایی برای حمایت از مساجد نیز تاکید کرد و گفت: دارالقرآن،سرای محله، فرهنگسرا و حسینیه باید با محوریت مساجد در محلات فعالیت داشته باشند، تا از این طریق بتوانیم مساجد را به جایگاه مدنظر برسانیم.

 

امام جماعت مسجدحضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به اینکه دستگاههای متعددی متولی مساجد هستند، اظهار کرد: باید یک وحدت و هماهنگی بین دستگاههای متولی مساجد شکل بگیرد،تا این طریق بسیاری از مشکلات و معضلات موجود مورد آسیب شناسی و حل و فصل شود،

 

سیاح موضوع جوان گرایی در مدیریت مساجد را موضوع مهم دیگر دانست و گفت: در صورتی که در برنامه ریزی های مساجد در کنار پیشکسوتها از نیروهای جوان  استفاده شود، برنامه‌ریزی ها با همفکری نیروهای جوان به نحو احسن به نتیجه می‌رسد.

 

شبستان
(چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷) ۰۸:۲۱
https://news.masjed.ir/u/l52
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید