شنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۱
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۴۳۳۲
گزارشگر : ایده ایده
دبیر ستاد تفسیر قرآن کشور:

ائمه جماعات باید روش‌های دعوت به نماز را بیاموزند

حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان ائمه جماعات باید روش‌های دعوت به نماز را بیاموزند؛ زیرا این کار یک مهارت است و تا این مهارت را یاد نگیرند نمی‌توان از فرزندان انتظار داشت حضورشان در مساجد بیشتر شود اما با انجام روش‌های اصولی، اتفاقات خوبی می‌افتد.

(شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷) ۱۰:۴۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد،‌ حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، دبیر ستاد تفسیر قرآن کشور در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: یکی از دلایل کمرنگ شدن حضور کودکان، نوجوانان و جوانان در مساجد این است که خانه، مسجد و مدرسه در کنار یکدیگر نیستند، اگر رفتارهای تربیتی خانه و مدرسه مکمل هم باشد و مدرسه بتواند با مسجد پیوند بخورد، حضور کودکان و نوجوانان در مساجد بیشتر می‌شود. 

 
وی تصریح کرد: البته در این بین ائمه جماعات نیز باید روش‌های دعوت به نماز را بیاموزند؛ زیرا این کار یک مهارت است و تا این مهارت را یاد نگیرند نمی‌توان از فرزندان انتظار داشت حضورشان در مساجد بیشتر شود اما با انجام روش‌های اصولی، اتفاقات خوبی می‌افتد. 

 
این کارشناس دینی در مورد عملی شدن قرآن در زندگی خاطرنشان کرد: رجوع به قرآن مراتب متنوعی دارد. ما باید در ابتدا زبان قرآن را بیاموزیم و با قرآن انس داشته باشیم، یعنی روخوانی، روانخوانی و فهم معانی را مورد توجه قرار دهیم. 

 
دبیر ستاد تفسیر قرآن کشور ادامه داد: پس از فهم معانی، باید در آیات آن تدبر و آن‌ها را تبدیل به رفتار در زندگی کنیم که این کار نیز باید مرحله به مرحله و با برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش، مدارس و مساجد و حتی خانه‌ها انجام شود. 

 
وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) فرمودند که نَوِّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ، بیان کرد: ابتدا باید از خانه‌ها آغاز کنیم و منازل به تلاوت قرآن روشن شود؛ در مدرسه بیاموزند و فکر کنند؛ در مساجد تدبر کنند و در جامعه به عمل برسانند. 
انتهای پیام/

ایکنا
(شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷) ۱۰:۴۱
https://news.masjed.ir/u/hc0
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید