چهارشنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۶
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۴۳۱۶
گزارشگر : ایده ایده
با سخنرانی رئیس بسیج اساتید کشور

دومین همایش منطقه‌ای استاد و مسجد در مشهد برگزار شد

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: یکی از نظریه‌پردازان فتنه‌گر به تازگی در دانشگاه تربیت مدرس تهران گفت که اتقلاب از اول غلط بوده است.

(چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷) ۱۵:۴۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، دومین همایش منطقه‌ای استاد و مسجد با موضوع هم اندیشی و همکاری اساتید دانشگاه‌ها با مساجد امروز در فردوسی مشهد برگزار شد.

 
۳۰۰ نفر از اساتید بسیجی در این نشست حضور یافتند
مجتبی بذرافشان، رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی در این همایش گفت: ۳۰۰ نفر از اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و گلستان در این نشست یک روزه حضور یافته اند.  
 
بذرافشان به برپایی هشت کارگروه در خصوص ارتباط اساتید دانشگاهی با مساجد در این چارچوب اشاره و بیان کرد: بررسی «فرصت‌ها و آسیب‌های حضور اساتید در مسجد، نقش استاد و مسجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز استاد و کارکرد‌های تمدنساز» محور‌های کاری این کارگروه‌ها هستند.  
 
رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی در ادامه «مسجد، استاد، زن و سبک زندگی، چگونگی ارتباط بسیج اساتید با بسیج محلات و مساجد، نقش اساتید در ارتباط بین ارکان مسجد و سایر نهاد‌های مرتبط، استاد، مسجد و پیوست فرهنگی و نیز راهکار‌های جذب و بکارگیری اساتید در مسجد» را از دیگر کارگروه‌های این همایش برشمرد.  
 
وی گفت:همچنین تفاهمنامه همکاری بسیج اساتید خراسان رضوی و امور مساجد این استان در خصوص ارتباط و حضور اساتید بسیجی در مساجد طی این همایش به امضا رسید.   
 
مجتبی زارعی، رئیس بسیج اساتید کشور هم صبح در این اجلاسیه در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: مساجد باید به دوران پرجوش و جنبش دهه ۶۰ برگردند و علم و روش‌های جدید به آن‌ها تزریق شود.
 
صرفا نماز خواندن در مسجد نیرنگ جریان سکولار است/ یکی از نظریه پردازان فتنه گر در دانشگاه تربیت مدرس گفته بود انقلاب از اول غلط بوده است 
زارعی بیان کرد: مسجد تنها یک پایگاه اجتماعی نیست، مساجد از بزرگ‌ترین و پرقدمت‌ترین تشکل‌های اسلامی و شرقی هستند و رقیب هم دارند، این باور که در مسجد فقط باید نماز بخوانیم نیرنگ جریان سکولار است. 
 
رئیس بسیج اساتید کشور اظهار کرد: استبداد نفتی سبب شد پس از انقلاب‌هم برخی روابط به شیوه گذشته خود باقی بمانند و همه چیز همان طور اداری باشد، بنده قائلم مسجد باید از سطح اداری به سطح جنبشی به معنای نهضت و مردم‌پایگی خدمات برسد. 
 
وی گفت: آغاز دهه پنجم اسلامی، ضرورت تحول در رابطه‌های دوران اجمالی انقلاب را می‌طلبد، دوران اجمالی مربوط به دوران ولایت امر بنیان گذار جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) است که فرصت پیدا نکردند تمام آرزو‌های خود را به عرصه ظهور برسانند. 
 
زارعی افزود: دوران ولایت جانشین حکیم ایشان، امام خامنه‌ای دوران تفصیلی انقلاب است، استادان بسیجی باید همگام با ایشان پیش بروند؛ اما اکنون امام جامعه بالفعل و حکیمانه حرکت می‌کنند، ولی نخبگان حالت بالقوگی دارند. 
 
رئیس بسیج اساتید کشور بیان کرد: عده‌ای با رویکرد‌های مختلف به انقلاب توجه کردند برخی آن رو با رویکرد شیئیت درگذشته دیده‌اند، برخی نگاه تاریخ‌گرایی داشتند و برخی با رویکرد سببیت و نسبیت به آن نگاه می‌کردند، متاسفانه همین رویکرد سبب شد ادعای سهم در انقلاب داشته باشند. 
 
وی افزود: یکی از نظریه‌پردازان فتنه‌گر به تازگی در دانشگاه تربیت مدرس تهران گفت، اتقلاب از اول غلط بوده است و عده‌ای تشویقش کردند، این یک ارتجاع تبیینی است که یا به فکر بازاندیشی در سلطنت ایرانشهری بوده یا از گروه‌های چپ مارکسیستی نشئت گرفته است. 
 
زارعی با اشاره به اینکه بنا است در این همایش علمی رابطه‌ها اصلاح شوند، گفت: ما نیاز به بازگشت به این مهندس _. معماری امام خمینی (ره)  داریم، ایشان روابط زیادی را تولید و اصلاح کردند که در راس آن‌ها رابطه با خدا بود، همچنین روابط تازه‌ای از سیاست، دین، عرفان و فقه به‌وجود آورد. 
 
رئیس بسیج اساتید کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اکنون به تنهایی همین شیوه را ادامه می‌دهند و افق شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند. 
 
وی بیان کرد: رهبری می‌خواهند نظام دانایی به حوزه توانایی برسد، اکنون دانشگاه‌های ما به رغم رشد چهره‌های علمی و خدوم، قدرت برای جمهوری اسلامی تولید نمی‌کنند، نه اینکه موشک نقطه زن ما حاصل تلاش دانشجوی شریف نیست، اما مرد میدان و خلق رابطه و اکتشاف نخبه‌ها را می‌خواهد. 
 
زارعی اظهار کرد: در سازمان بسیج اساتید در دوره تحول به دنبال این هستیم که نسبت استاد با دانشجو، جامعه، دانشگاه، نهاد‌های سیاست‌گذار، علوم انسانی و دولت را تغییر دهیم تا به دانشگاه کارآفرین با تولید مهارت برسیم و به دولت به مفهوم عام کلمه کمک کنیم تا مسائل برطرف شود. 
 
رئیس بسیج اساتید کشور گفت: ۶۰۰۰ تشکل غیر دولتی در مساجد وجود دارد و دولت هم باید توجه کند که اگر به مردم خدمت می‌کند، از این ۶۰۰۰ تشکل غیر دولتی خدمتگزار‌تر  وجود ندارد و باید با این‌ها تعامل کند.
دانشجو
(چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷) ۱۵:۴۶
https://news.masjed.ir/u/hhi
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید