یکشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۱
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۴۱۶۶
گزارشگر : ایده ایده
تولیت مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع):

سازش با غرب محال است چون متعهد نیستند

حجت الاسلام والمسلمین مجد گفت: حتی فرضیه سازش با غرب و آمریکا محال است چون هیچگاه به معاهداتشان وفادار نبوده اند و نخواهند بود.

(یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷) ۱۵:۱۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مجد تولیت مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع)، در گفت و گو با خبرگزاری رسا، در پاسخ به امکان سازش میان ایران و آمریکا و حل شدن مشکلات کشور اظهار کرد: در رابطه با ارتباط با آمریکا، کشوری که با کمال وقاحت قراردادهای بین الملل را زیر پا می گذارد و تمام قوانین را زیر پا می گذارد امکان سازش با آنها نیست.

 

مسؤولان وارد بازی صلح با طاغوت نشوند

امام جماعت مسجد باقرالعلوم(ع) در ادامه افزود: دشمنی هایی که استکبار جهانی و آمریکا علیه جمهوری اسلامی داشته اند، باید موجب آگاهی مسؤولان شود و تا می شود وارد بازی سازش و صلح با طاغوت نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین مجد تاکید کرد: از دیدگاه شیعه و نظام ارزشی اسلام سازش با طاغوت پسندیده نیست.

وی در پاسخ به حل شدن مشکلات کشور بر فرض سازش خاطر نشان کرد: حتی فرضیه سازش با غرب و آمریکا محال است چون هیچگاه به معاهدات شان وفادار نبوده اند و نخواهند بود.

 

تماس با آمریکا یعنی سلطه طاغوت بر ایمان و این محال است

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تهران در پاسخ به اینکه «آیا داعیه داران صلح و سازش با توجه به پیشینه بی تعهدی آمریکا و اصرار بر ایجاد ارتباط با شیطان بزرگ، آیا منافعی را دنبال می کنند؟» ابراز کرد: برخی مسؤولان بصیرت سیاسی ندارند و نمی دانند تماس با آمریکا سودی عائد جمهوری اسلامی نمی کند، دسته ای از مسؤولان در زمین دشمن بازی می کنند و محو بازی دشمن شده اند و می خواهند با تماس با آمریکا ایران را تحت سلطه آمریکا برده وبه منافع شخصی شان برسند.

 

دشمن خیرخواه جمهوری اسلامی نیست

حجت الاسلام والمسلمین مجد در پاسخ به اینکه «آیا معاهداتی همچون برجام و FATF تضمینی در مقابل حل مشکلات کشور خواهد بود؟» گفت: برخی مسؤولان طبق محدودیت ها و اقتضائات بین المللی دچار بازی دشمن شده اند، هیچ کدام از این معاهدات خیرخواهی دشمن برای ما نیست و باید هشیار باشند و بدانند در تحقق این معاهدات هیچ تضمینی نیست.

وی در پاسخ به عدم عبرت گیری مسؤولان از معاهدات متععد بی نتیجه خاطرنشان کرد: اگر بصیرت لازم نباشد مطمئنا در موارد دیگر نیز اشتباهات فعلی تکرار خواهد شد و پیاپی شاهد تضرر و تنزل جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و بین المللی خواهیم بود.

 

اشتباهات مسؤولان اگر مغرضانه بوده باید پاسخگو باشند

تولیت مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) در پاسخ به اینکه «آیا نباید مسؤولان ذیربطی که سبب متضر شدن جمهوری اسلامی شدند پاسخگو باشند؟» ابراز کرد: اگر اشتباهات مسؤولان مغرضانه بوده و به هدف خیانت به جمهوری اسلامی سازماندهی شده باشد، باید در محکمه مورد قضاوت قرار گیرند و پاسخگو باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مجد در پایان تاکید کرد: حوزه و روحانیت باید در مسائل سیاسی و معضلات فعلی کشور و دولت دست به عصا راه بروند و به جای شوراندن مردم و ملت علیه دولت که خود تضعیف جمهوری اسلامی است به روشنگری در عرصه های مختلف بپردازند.

بیشتر بخوانید: 

                  لزوم افزایش سطح علمی ائمه جماعات مساجد

(یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷) ۱۵:۱۱
https://news.masjed.ir/u/hi4
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید