شنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۳
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۲۲۴۴
گزارشگر : ایده ایده
مدیر آستان مقدس امامزاده شعیب(ع):

مسجد حافظ روحیه شهادت طلبی در جامعه است

مدیر آستان مقدس امامزاده شعیب(ع)، با بیان اینکه مسجد حافظ روحیه شهادت طلبی و جهاد اکبر در میان افراد جامعه است، گفت: مسجد مأمن انسان در مقابل شیطان است و برهمین اساس روحیه ایثار و از خودگذشتگی را می‌توان در مساجد تقویت کرد.

(شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۱۳
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام و المسلمین حسن عباسیان در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد، با تاکید بر اینکه مسجد مروج ایثار و روحیه فداکاری است، گفت: از مواردی که دین مقدس اسلام به آن پرداخته روحیه ایثار و از خودگذشتگی است.

وی افزود: به طور قطع روحیه ایثار و فداکاری به دست نمی‌آید مگر با تسلیم شدن دربرابر خداوند و ایمان راسخ به حضرت حق واین نوعی جهادبا نفس است که مبارزه همه جانبه با شیطان به حساب می‌آید از این رو ایثار نوعی جهاد در راه خداست.

حجت الاسلام والمسلمین عباسیان با بیان اینکه مسجد مأمن انسان در مقابل شیطان است بنابراین روحیه ایثار و از خودگذشتگی را می‌توان در مساجد تقویت کرد، بیان کرد: از آن جهت که مسجد مأمن نفس انسان است و اشخاصی که در مساجد حضور پیدا می‌کنند و نفس آنها آمادگی لازم در برای تعالیم دینی را دارد.

وی گفت: افراد با همه رده سنی به ویژه بزرگتر‌ها با عفو و گذشت دیگران می‌توانند زمینه ایثار را ایجاد کرده حتی می‌توانند از ظرفیت مساجد در حل و فصل دعاوی افراد جامعه استفاده کنند.

مدیر آستان مقدس امامزاده شعیب(ع) با تاکید براینکه مسجد حافظ روحیه شهادت طلبی و جهاد اکبر در میان افراد جامعه است، اظهار کرد: از آن جایی که مطرح کردیم مسجد مأمن نفس نسبت به شیطان است باید بدانیم شیطان مهمترین دشمن انسان و مبارزه با آن اجری عظیم دارد.

وی با بیان اینکه جهاد به دو نوع جهاداکبر و جهاد اصغر تقسیم می‌شود، گفت: جهاد اکبر همان مبارزه با نفس است در حالی که جهاد اصغر مبارزه با دشمنان بیرونی است حال علاوه بر جهاد با نفس، مقابله با دشمن که جهاد اصغر است بسیار لازم و ضروری به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسیان ادامه داد: لازمه مقابله با دشمن بیرونی پشت سر گذاشتن مبارزه با نفس است تا انسان‌ فریب نیرنگ‌های دشمن را نخورد؛ مسجد که مأمن نفس انسان در مقابل شیطان است می‌تواند تکیه گاهی بزرگ به شمار آید.

مدیر آستان مقدس امامزاده شعیب(ع) با بیان اینکه مسجد حافظ یاد و خاطره شهدا است، تصریح کرد: الگو قرار دادن سبک زندگی و اخلاقیات شهدا و تبیین فضیلت و اهداف آنان برای جوانان بسیار حائز اهمیت است که متاسفانه امروز کمتر به این مهم پرداخته می‌شود.

وی یکی از کارهای بسیار مهم مساجد که پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی محله‌ها به شمار می‌روند را حفظ ارزش‌ها و باورها و حتی دست آوردهای آن محله‌ها دانست و عنوان کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی یکی از دست آورد‌های مهم و با ارزش مساجد تقدیم جوانان پاک و متعهد و رشید به انقلاب بود و این دستاورد بزرگی است که طبق کلام رهبر معظم انقلاب، حفظ یاد شهدای عزیز از وظایف دست اندرکاران مساجد به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسیان با بیان اینکه گاهی رنج و زحمت زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست، خاطرنشان کرد: رنج سی ساله امام سجاد(ع) و رنج چندین ساله زینب کبری(ع) از این قبیل است آن بزرگان رنج بردند تا توانستند حافظ خون شهدای کربلا باشند و بعد از آن نیز ائمه اطهار(ع) تا دوران غیبت، این رنج را متحمل شدند امروز ما نیز چنین وظیفه ای داریم، البته شرایط امروز، با آن روز متفاوت است زیرا امروز بحمدالله حکومت حق - یعنی حکومت شهیدان -  قائم برقرار است.

وی تاکید کرد: یکی از این وظایف که مساجد بر عهده دارند، برگزاری یادواره شهدا برای درس گرفتن و ایجاد روحیه شهادت طلبی در اذهان و تفکرات جوانان است و این امر در مسجد به راحتی محقق می‌شود.

انتهای پیام/


(شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۱۳
https://news.masjed.ir/u/jEg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید