سه شنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۷ / ۲۳:۰۷
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۲۲۲۷
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام صداقت خبر داد:

برگزاری جشن‌های دهه کرامت در 40 مسجد مزین به نام امام‌رضا(ع)

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: جشن‌های دهه کرامت در ۴۰ مسجد همنام با امام رضا(ع) همراه با تقدیر از مساجد و ائمه جماعات برگزیده برگزار می‌شود.

(سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷) ۲۳:۰۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجتالاسلام مجتبی صداقت از برگزاری جشنهای دهه کرامت در ۴۰ مسجد همنام با امام رضا (ع) خبر داد و گفت:  هدف ما از برگزاری این برنامهها، ترویج شادی در جامعه است.

 

وی افزود: کار ویژهای هم از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد به منظور برنامهریزی برای برگزاری باشکوه جشنهای دهه کرامت در مساجد شکل گرفته است که در آن پیشنهاد شده است مساجد همزمان با ایام دهه کرامت نسبت به برگزاری برنامههای «۱۰ شب؛ ۱۰ حدیث رضوی» قرائت یک حدیث رضوی بعد از نماز عشاء و تفسیر و توضیح آن اهتمام داشته باشند.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد به دیگر برنامه پیشنهادی در مساجد برای برگزاری جشنهای دهه کرامت اشاره کرد و گفت: برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع شربت و شیرینی در بین مردم، تقدیر از فعالان مسجدی، اجرای سرود و مسابقه و برنامه ویژه کودکان و نوجوانان، فراهم کردن بستر مناسب و آسان برای مشارکت اهالی محل و شناسایی افراد نیازمند و اهدای بسته تبریکی آستان قدس رضوی (ع) از دیگر برنامههای پیشنهادی برای این ایام است.

 

صداقت به بسته حمایتی که از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد برای مساجد مزین به نام امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است، اشاره کرد و گفت: تقدیر از مساجد و ائمه‌جماعات برگزیده در زمینه اجرای برنامه‌های متنوع و متعدد و تقدیر از مساجد و ائمه‌جماعات برگزیده و هماهنگی با آستان قدس رضوی (ع) جهت همکاری با مساجد منتخب از جمله بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده از سوی این مرکز است.

 

یادآور می‌شود؛ اول تا یازدهم ماه ذی‌القعده در تقویم هجری قمری، فاصله بین تاریخ‌های معروف ولادت حضرت معصومه (ع) و ولادت امام رضا (ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است که مقاران است با جشن‌ها و آیین‌های شادباش در سراسر ایران، امسال این ایام در تقویم هجری شمسی با ۲۴ تیر تا سوم مرداد‌ماه مصادف شده است.

(سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷) ۲۳:۰۷
https://news.masjed.ir/u/jsv
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید