دوشنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۷
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۲۲۰۴
گزارشگر : ایده ایده
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

همزمانی برنامه‌های مذهبی ایران در مساجد خارج از کشور

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مورد اقدامات رایزن‌های فرهنگی در خارج از کشور برای انجام برنامه‌های مساجد گفت: خوشبختانه برنامه‌هایی همچون مراسم احیاء و سخنرانی‌های مختلف با کمک مسلمانان بومی هرکشوری انجام می‌شود، رایزن‌های فرهنگی ما هم به عنوان خادمین مساجد در راستای برگزاری برنامه‌های خوب تلاش می‌کنند.

(دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۰۷

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، ابوذر ابراهیمی ترکمان در گفت و گو با پایگاه تخصصی مسجد درباره اقدامات سازمان فرهنگ و ارتباطات برای ترویج فرهنگ مسجد در خارج از کشور گفت: اساسا مسجد محلی است که مومنین و مسلمانان در آن جمع می‌شوند تا مناسک عبادی خود را در آن به جا بیاورند.

 

وی ادامه داد: در خارج از کشور هم می‌توان کشورها را به دو بخش مسلمان و غیر مسلمان تقسیم کرد، در کشورهای اسلامی عمدتا مساجد وجود دارد و در برخی از این کشورها مسجد شیعه هم موجود است اما در برخی از کشورها همچون آتن پایتخت یونان تنها پایتخت اروپایی است که در آن مسجد وجود ندارد، البته دولت و کلیسا توافق کردند که مسجد ساخته شود اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است.

 

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: مسجد عمدتا محلی است که مسلمانان بیشتر در ماه مبارک رمضان در آن حضور پیدا می‌کنند، زیرا محلی برای تلاوت قرآن، عبادت و هم برپایی نماز جماعت است، رایزن‌های فرهنگی ما هم عمدتا برنامه‌هایشان در سراسر دنیا در مساجد است.

 

ابراهیمی ترکمان یادآور شد: این برنامه‌ها در این جهت است که ایرانیان و مسلمانان مقیم آن کشور در مساجد جمع می‌شوند و سخنرانان مختلف در این مساجد به وعظ و سخنرانی می‌پردازند، همچنین مراسم‌های احیاء را نیز در مساجد خارج از کشور برگزار می کنیم.

 

وی افزود: خوشبختانه این اتفاقات هم با کمک مسلمانان بومی هرکشوری انجام می‌شود، رایزن‌های فرهنگی ما هم به عنوان خادمین مساجد در راستای برگزاری برنامه‌های خوب تلاش می‌کنند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مورد احیاء سبک معماری ایرانی_اسلامی در خارج از کشور نیز تصریح کرد: هرکشوری سعی دارد معماری خود را در کشور خود در اولویت قرار دهد اما جاهایی که به معماری ما توجه داشتند.

(دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۰۷
https://news.masjed.ir/u/lap
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید