یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۸
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۲۱۹۱
گزارشگر : ایده ایده
علیرضا کاظمی:

فاصله گرفتن نوجوانان از مسجد از دغدغه‌های جدی مسئولان است!

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، فاصله گرفتن نوجوانان و جوانان از مساجد را یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان کشور دانست و اظهار کرد: کانون‌های مساجد می‌توانند نقش مهمی در پیوند نسل جوان با این خانه‌های خدا داشته باشند.

(یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۴:۱۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، به‌روزرسانی برنامه‌ها مطابق با ذائقه دانش‌آموزان را مهم‌ترین اقدام کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای جذب بیشتر آنان دانست و گفت: اگر منابع مالی و ساختار مناسب داشته باشیم ولی برنامه‌ها را بر اساس سلیقه و ذائقه مخاطبان آن‌ها اجرا نکنیم، در جذب افراد موفق نخواهیم بود.

 

وی به کارگیری نیروهای جوان، با انگیزه و خلاق در ساختار مدیریتی و بدنه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه متولیان و مدیران کانون‌های مساجد در به‌روزآوری فعالیت آن‌ها بسیار مهم است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، فاصله گرفتن نوجوانان و جوانان از مساجد را یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان کشور دانست و اظهار کرد: کانون‌های مساجد می‌توانند نقش مهمی در پیوند نسل جوان با این خانه‌های خدا داشته باشند.

 

کاظمی درباره نقش طرح پیوند مسجد و مدرسه در جذب بیشتر دانش‌آموزان به مساجد، گفت: این طرح طی سالیان اخیر با همکاری وزارت آموزش و پرورش و مرکز رسیدگی به امور مساجد به صورت گسترده اجرا شده است و موجب افزایش همکاری مدارس و مساجد شده است.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری می‌توانند ظرفیت مساجد و مدارس را ارتقا دهند، بیان کرد: تدوین برنامه مشترک میان وزارت آموزش و پرورش، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مرکز رسیدگی به امور مساجد می‌تواند موجب فراگیری استفاده از ظرفیت این کانون‌ها در اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه شود.

 انتهای پیام/

(یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۴:۱۸
https://news.masjed.ir/u/kal
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید