جمعه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۲۱:۵۶
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۴۱۵
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

ماه رجب، نقطه اتصال بین بندگان و خداست

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در ادامه سلسله جلسات شرح صحیفه سجادیه گفت: ماه رجب از نظر ملکوت زمان نقطه اتصالی بین بندگان خدا و آن رزقی است که وعده داده شده است.

(جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹) ۲۱:۵۶
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در جلسه تفسیر صحیفه سجادیه که در موسسه فرهنگی شهدای هفتم‌تیر(سرچشمه) برگزار شد، درباره عظمت ماه رجب گفت: ماه رجب زمان بازگشایی درهای فیض الهی است که عنایت و لطف خاصی از سوی حضرت حق نسبت به مومنان در آن قرار دارد که بتوانند بر بساط فضل پروردگار متعال وارد شوند.

 

وی افزود: همه نعمات مادی دنیا قطره‌ای از اصل و دریای نعمات ملکوتی نزد خداوند است، ماه رجب از نظر ملکوت زمان نقطه اتصالی بین بندگان خدا و آن رزقی است که وعده داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه خداوند می‌فرماید ماه رجب را بین خود و بندگان وسیله اتصال قرار دادم که هرکس بگیرد به آن می‌رسد، عنوان کرد: همین شب و روز مبعث بسیار بزرگ و مائده آسمانی است که به دست پروردگار گسترده شده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه تنها کالایی که خداوند متعال از بندگان خود به خوبی می خرد بندگی است، اظهار داشت: شناخت خداوند متعال فلسفه بندگی است و انسان خلق نشده است مگر اینکه خداوند را بندگی کند، وقتی انسان به عهد بندگی خداوند برگردد مشتری او می‌شود، وقتی خدا مشتری انسان شد همه چیز او را اعم نفس، مال و جان می‌خرد.

وی با بیان اینکه راز بندگی در اظهار فقر به پیشگاه حضرت حق است و در این دستگاه ادعا هلاک کننده است، گفت: ادعای علمی و عملی، آبرو، شان، پول من و سایر موارد در این دستگاه ارزش ندارد، آنچیزی که خداوند می‌خرد فقر است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه باید گوهر و جوهر بندگی در انسان پرورش و صیقل یابد، گفت: آنچه این گوهر را پرورش می‌دهد تواضع، خاکساری و اطاعت از اراده الهی موافق با طبع بندگی است، خداوند می‌فرماید اگر وارد این معامله با من بشوید من مطیع شما می‌شوم.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به این آیه قرآن کریم «اذکرونی اذکرکم» به معنی مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم، ابراز کرد: امام سجاد(ع) می‌فرمایند این آیه قرآن کریم از اسرار الهی است که اگر خداوند آن را افشا نکرده بود ما هیچ راهی به سوی او نداشتیم.

حاج علی اکبری بیان داشت: این آیه قرآن کریم رازی برای دوستی و صمیمت با حضرت حق را فاش می‌کند که اگر انسان وارد آن شود لحظه لحظه آن بهجت و لذت و اوج گرفتن است، بر همین اساس در دعاهای رجب است که می‌فرماید شما همنشین من شوید من هم همنشین شما می‌شوم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) بنده محض خداوند متعال هستند، گفت: کلید خزائن آسمان و زمین ملک و ملکوت دست حضرت ولی عصر(عج) است  به این دلیل که وجود اقدس او در قله تقوا و اطاعت از باری تعالی قرار دارد.

 

(جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۹) ۲۱:۵۶
https://news.masjed.ir/u/j1O
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید