سه شنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۱
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۸۵۶
گزارشگر : ایده ایده
مدیر ناحیه علامه طباطبایی:

مساجد بین راهی پذیرای مسافران در سرما و برف هستند

حجت الاسلام هادیان گفت: هلال احمر و سپاه پاسداران شهرستان دماوند با همکاری ناحیه علامه طباطبایی مساجد را به امکانات اولیه برای پذیرایی از مسافران مانده در سرما و برف مجهز می‌کنند.

(سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶) ۱۶:۲۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد،در روزهای گذشته بارش برف نیمه شمالی کشور را سفیدپوش کرد و بسیاری از مسافران را در جاده‌ها غافلگیر کرد. ناحیه علامه طباطبایی مرکز رسیدگی به امور مساجد که به لحاظ جغرافیایی یکی از سردترین و برف‌گیرترین نواحی در بین نواحی 18 گانه مرکز رسیدگی به امور مساجد است در سال‌های گذشته پذیرای مسافران مانده در راه بوده است. با توجه به این مختصات مدیر ناحیه علامه طباطبایی در فصل سرما همکاری گسترده‎ای با نهادهای درگیر در فصل سرما داشته است. از این رو ظهر دیروز(دوشنبه 9 بهمن) جلسه‌ای با هلال احمر و سپاه پاسداران شهرستان دماوند و مدیر این ناحیه به منظور تجهیز مساجد بین‌راهی برگزار کرده است.

حجت الاسلام هادیان در خصوص جلسه برگزار شده با هلال احمر و سپاه گفت: این جلسه با حضور فرماده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ریاست هلال احمر شهرستان دماوند به منظور پیشگیری از آسیب‌های احتمالی سرما و کولاک به مسافران بین‌راهی برگزار شد.

وی افزود: این جلسه در حالی برگزار شد که علی‌رغم بارش سنگین برف در روزهای گذشته هیچ کدام از نهادها در جاده تهران ـ فیروزکوه غافلگیر نشدند و مسافران از بابت ماندن در سرما در امان بودند. با این حال ناحیه علامه طباطبایی مرکز رسیدگی به امور مسجد با مشارکت سپاه و هلال احمر به تجهیز مساجد جاده تهران فیروزکوه پرداخت.

حجت الاسلام هادیان در ادامه گفت: قرار شد تا نیروهای بسیج در شب‌های سرد و برفی در مساجد حضور داشته باشند و هلال احمر نیز مساجد را به پتو, نان خشک و کمک‌های اولیه مجهز کند. البته قبل از این در جلسه‌ای با امناء، ائمه جماعات و خادمین مساجد بین راه، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است تا در مواقع حساس درب مساجد را باز کنند و پذیرای مسافران در راه مانده باشند تا آسیبی از جهت سرما و کولاک به هموطنان وارد نشود.

وی در پاسخ به اینکه در چند روز گذشته و با توجه به بارش گسترده و سنگین برف مساجد این ناحیه تا چه حدی درگیر پذیرایی از مسافران بودند، گفت: با تجربه‎ای که هلال احمر، راهداری، پلیس راه و مساجد از سال‌های پیش کسب کرده‌اند، امسال راه‌های این ناحیه بسته نشد و با اقدام به موقع راهداری و هلال احمر خوشبختانه نیاز به اقدام اورژانسی از سوی مساجد پیش نیامد.


(سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶) ۱۶:۲۱
https://news.masjed.ir/u/l6u
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید