چهارشنبه / ۹ اَمرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۲
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۸۸۸
گزارشگر : ایده ایده
امام‌جماعت مسجدکوچک ادیب خبر داد

آغاز به کار مجدد مسجد ادیب

حجت‌‌الاسلام فهد با اشاره‌به تعطیلی مسجد کوچک ادیب به دلیل فرونشست و نیاز به تعمیر، گفت: این مسجد فعالیت دوباره خود را پس از تکمیل بازسازی که با حمایت‌های اهالی محلات آب منگل و ادیب الممالک همراه شد، از سر گرفت.

(چهارشنبه ۹ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۴۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد ؛ حجت‌ الاسلام «حیدر فهد» با اشاره به تعطیل بودن چند ساله مسجد کوچک ادیب به دلیل انجام عملیات بازسازی و عمرانی، اظهار کرد: این مسجد در سال 1396 در معرض فرونشست قرار گرفت و به دلیل امکان بروز خطر برای نمازگزاران فعالیت های آن تعطیل شد.

امام جماعت مسجد کوچک ادیب اضافه کرد: این مسجد پیش از این تاریخ نیز در سال 1393 نیازمند بازسازی بود و به همین دلیل برای مدتی فعالیت آن تعطیل شد تا اینکه با کمک های مردمی دوباره در سال 1395 آغاز به کار کرد.

وی افزود: بعد از دو بار تعطیل شدن، اهالی محلات آب منگل و ادیب الممالک تصمیم گرفتند با تعمیر اساسی مسجد کوچک ادیب زمینه فعالیت مستمر آن را فراهم کنند از این رو، پس از جمع آوری کمک ها از نمازگزاران و چند خیر، سرانجام کار بازسازی آن انجام شد و فعالیت آن مدتی است دوباره از سر گرفته شده است.

فهد اضافه کرد: برنامه های رایج در سایر مساجد اعم از اقامه نماز جماعت در سه نوبت صبح، ظهر و شب، ادعیه خوانی و سوگواری و مولودی در مناسبت های مذهبی در مسجد کوچک ادیب اجرا می شود.

وی درباره وجه تسمیه مسجد کوچک ادیب تصریح کرد: این مسجد همنام است با نام «ادیب‌الممالک فراهانی» از شعرا، ادبا و روزنامه‌نگاران دوره مشروطه و به دلیل مساحت کمش نیز آن را کوچک نامیده اند.

امام جماعت مسجد ادیب تاکید کرد: هیچ یک از دستگاه های فرهنگی و اجتماعی شهر تهران هیچگونه کمکی برای تامین هزینه های عمران و بازسازی این مسجد پرداخت نکردند.

یادآور می شود، مسجد کوچک ادیب در تهران، بزرگراه شهید محلاتی، بعد از پل ری، واقع شده است.

منبع خبر : شبستان
عکس از فارس
پایان پیام/

(چهارشنبه ۹ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۴۲
https://news.masjed.ir/u/jc0
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید