شنبه / ۵ اَمرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۶
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۴۸۵۴
گزارشگر : ایده ایده
در نشست ائمه جماعات شمال تهران مطرح شد

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در مساجد

آیت‌الله مجد با اشاره‌به ضرورت تجدیدنظر در برنامه‌های فرهنگی کشور، گفت: مساجد باید در زمینه احیاء و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر فعال تر شوند.

(شنبه ۵ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۱۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ آیت الله «سید جلال مجد» در نشست ائمه جماعات شمال تهران که اواخر تیرماه گذشته در مسجد جامع غدیر خم (واقع در خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری) برگزار شد با انتقاد از وضعیت فرهنگی جامعه، گفت: تغییر این وضعیت که به هیچ وجه زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست، نیازمند تجدیدنظر در برنامه ریزی های کلان کشور و اصلاح عملکرد مردم و مسئولان است.

 
 
امام جماعت مسجد جامع غدیر خم خطاب به ائمه جماعات یادآور شد: مساجد باید در زمینه احیا و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر فعال تر شوند.
 
 
وی با بیان اینکه سطح امر به معروف و نهی از منکر را نباید به تذکر به بدحجابان تقلیل داد، اظهار کرد: تذکر به مسئولان و آحاد مردم هنگامی که اشتباهی مرتکب می شوند یا راه نادرستی در پیش می گیرند جزو مصادیق این فریضه الهی است.
 
 
مجد گفت: امر به معروف و نهی از منکر هرچقدر مردمی تر شود و حکومت تا حد امکان نقش نظارتی در اجرای آن داشته باشد، فراگیری آن هر روز گسترده تر می شود.
 
 
بنا بر این گزارش، تعدادی از ائمه جماعات مساجد حاضر در این نشست هم اندیشی درباره ابعاد مختلف اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار نظر کردند.

 

پایان پیام/

(شنبه ۵ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۱۶
https://news.masjed.ir/u/h3a
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید