سه شنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۷۷۸
گزارشگر : ایده ایده
هر شب به طور مستقیم

پخش گزارش افطاری ساده مساجد از شبکه امید و پنج سیما

رمضان امسال، شبکه امید و پنج سیما با همکاری معاونت فرهنگی امور مساجد اقدام به تهیه گزارش و پخش مراسم افطاری ساده مساجد می‌کنند.

(سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۱:۳۰

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، یکی از توصیه‌های رهبر انقلاب پیرامون ماه مبارک رمضان، گسترش سنتافطاری‌های ساده در مساجد و خیابان‌ها بوده است. 

 افطاری باید ساده باشد نه مسرفانه 

یک سنت خوب هم امسال بیش از سالهای دیگر دیده شد، که خوب است مورد توجه قرار بگیرد و آن، افطاری دادنهای ساده و بی‌پیرایه در مساجد و در خیابانها بود در بیشتر شهرهای کشور _ که بسیار کار شایسته‌ای است _ در مقابل افطاری‌های مسرفانه‌ای که شنیده شد، دانسته شد که بعضی‌ها به بهانه‌ی افطار، حرکات و عمل مسرفانه انجام میدهند و به جای اینکه در ماه رمضان وسیله‌ای بشوند برای نزدیکی روحی به فقرا و مستمندان، با این عمل، با این حرکت، خود را در لذات جسمانی غرق میکنند. نمیخواهیم بگوئیم که اگر در افطار، کسی غذای مطبوعی مصرف کرد، این کار ممنوع است؛ نه، در شرع اینها ممنوع نیست؛ اسراف ممنوع است، زیاده‌روی ممنوع است، ریخت‌وپاش فراوانی که گاهی در اینجور مجالس انجام میگیرد، ممنوع است. چه بهتر که کسانی که میخواهند افطاری بدهند، با همین سنتی که رائج شده است، افطاری بدهند؛ که مردم را، رهگذران را و کسانی را که مایلند از افطاری استفاده کنند، در این سفره‌های رایگان و با بذل و بخشش و گشاده‌دستی، در کوچه‌ها، در خیابانها، در حسینیه‌ها، افطاری میدهند. (خطبه‌های نماز عید فطر۱۳۹۲/۰۵/۱۸)

بر همین اساس، سنت افطاری ساده هرساله ساده‌تر و گسترده‌تر می‌شود. لذا امسال(98) شبکه 5 و امید سیمای جمهوری اسلامی ایران، با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد به اشاعه این فرهنگ زیبا پرداختند. 

بر اساس این گزارش؛ برنامه «افطاری ساده» به تهیه‌کنندگی امیرسینا سلیمی ویژه ماه مبارک رمضان هر شب بعد از اذان مغرب تقدیم مخاطبان شبکه امید می‎شود. در این برنامه مساجد، مدارس، حسینیه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی که میزبان روزه‎داران هستند معرفی می‌شوند. مخاطبان می‎توانند برای شرکت در پویش #افطاری_ساده و تهیه گزارش از افطاری‌های ساده شما با سامانه پیامکی 30000965 در ارتباط باشند.

همچنین پخش مستقیم مراسم افطاری ساده از مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه هرشب بعد از نماز مغرب و عشا از شبکه 5 سیما پخش می‌شود.

گفتنی است: مساجدی که خوان افطاری ساده را می‌گسترانند، می‌توانند از طریق ناحیه مربوطه(نواحی 18 گانه امور مساجد در تهران) جزئیات برنامه خود را اعلام کنند تا معاونت فرهنگی امور مساجد با هماهنگی یکی از این دوشبکه سیما(پنج تهران و امید) این مراسم را پوشش دهد.

یاد آور می‌شود: این برنامه‌ها به گفت‎وگو با ائمه جماعات، امنا، خدام، نمازگزارن و نوجوانان حاضر در مساجد می‎پردازد و مشارکت آنان در ماه مبارک رمضان را به نمایش می‌گذارد.

افطاری ساده

افطاری ساده

(سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۱:۳۰
https://news.masjed.ir/u/jaz
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید