جمعه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۶
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۴۷۲۹
گزارشگر : ایده ایده
رئیس «امور مساجد» در نماز جمعه تهران:

عمران مسجد به حضور نمازگزار است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گفت: عمران مساجد نه به موضوعات مادی و ساختمان، بلکه به حضور نمازگزاران است و مسجد خوش‌ساخت اما بدون نمازگزار مسجدی آباد نیست.

(جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۳:۱۶
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت‌الاسلام نوری‌زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران باحضور در صحنه نماز جمعه به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به ارائه گزارشی از دهه تکریم و تعظیم مساجد به پرداخت.
 
وی با اشاره به تغییر عنوان این دهه از امسال گفت: دهه تکریم و تعظیم مساجد فرصتی است برای زدودن غبار از کالبد مساجد به عنوان بزرگترین سنگر دینی و اعتقادی و الهی که خدا در اختیار ما قرار داده است.
 
مسجد مرکز تأمل و تصفیه روح
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد بااشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از مسجد گفت: رهبر معظم انقلاب مسجد را مرکز تأمل و تصفیه روح می‌دانند. ارتباط زمین و آسمان و ارتباط خالق و مخلوق در محلی به نام مسجد میسر میشود.
 
وی ادامه داد: مساجد بزرگ‌ترین سنگر اعتقادی هستند و کارکرد وسیع‌تری از مساجد صدر اسلام دارند. در صدر اسلام مساجد مرکز ارتباط، تعلیم و تربیت، عزل و نصب فرماندهان و فرمانداران، تجمع مردم برای حل مشکلات و محل درس و بحث بود که امروز باید این کارکرد‌های مساجد تقویت شود. همچنین باید مسئولیت به پایگاه‌هایی عبادی تربیتی اخلاقی آموزشی و بصیرت افزایی در جامعه تبدیل شوند.
 
مساجد امروز می‌تواند پایگاهی برای استکبارستیزی باشند
 
نوری‌زاده ادامه داد: مساجد امروز می‌تواند پایگاهی برای استکبارستیزی باشند و در عین حال می‌توانند مهمترین پایگاه برای نیکوکاری خدمات اجتماعی و رفع آسیب‌های اجتماعی و محور سلامت اجتماعی باشند. رهبر معظم انقلاب در این خصوص می‌فرمایند: مسجد پایگاه همه کارهای نیک است.
 
وی در ادامه بیان خصوصیات مسجد، گفت: کشف استعدادها، رسیدگی به محرومان از دیگر کارکردهای مسجد است و در واقع مسجد جبهه‌ای آتش به اختیار در امور فرهنگی است که باید در این زمینه جوانان را برای حضور در مساجد تشویق کرد.
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: در واقع مسجد محل ارتباط جمعی مخلوق و خالق است و نماز تجلی این ارتباط است زیرا خداوند رحمت خود را بر روی نمازگزاران گشوده است.
 
عمران مساجد به حضور نمازگزاران است نه به ساختمان
 
وی عمران مساجد را به حضور نمازگزاران دانست و گفت: عمران مساجد نه به موضوعات مادی و ساختمان بلکه به حضور نمازگزاران است و چه بسا مسجدی خوش‌ساخت بدون نمازگزار مسجدی آباد نیست. پس تلاش کنید باحضور خود و خانواده خود در مسجد این مکان مقدس را آباد کنیم.
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران حضور کودکان نوجوانان و جوانان را از موضوعات مهم مسجد دانست و گفت: بزرگترها، باید جوانان، نوجوانان و کودکان را به حضور در مسجد دعوت و با آنها مهربان باشند و زمینه را برای مشارکت این عزیزان در مسجد فراهم کنند.
 
اگر هر مسجد جلوی یک طلاق را بگیرد اتفاق بزرگی در جامعه رخ می‌دهد
 
وی با اشاره به اینکه مسجد مهمترین پایگاه برای رسیدگی به محرومان و حل مشکلات جامعه است گفت: اگر هر مسجد جلوی یک طلاق، یک اعتیاد و یک فساد و فحشا را بگیرد اتفاق بزرگ و مبارکی در جامعه رخ می‌دهد، همچنین در موضوع کمک‌رسانی به محرومان مساجد می‌توانند مشکلات بزرگی از جامعه را حل کنند که این اتفاق را در حادثه سیل اخیر شاهد بودیم.
 
مسجد پایگاهی برای گفتمان انقلاب اسلامی است
 
نوری‌زاده مسجد را پایگاهی برای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: مسجد پایگاه انقلاب و حاکمیت است و باید از ظرفیت آن برای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی بر پایه‌های انقلاب استفاده کنیم همچنین در تبیین بیانیه گام دوم و موضوع رونق تولید باید مساجد تلاش کنند و عموم مردم هم با مشارکت در ساخت مساجد ساده نهضت مسجد‌سازی را در جامعه رقم بزنند.
 
انتهای پیام/
(جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۳:۱۶
https://news.masjed.ir/u/jgm
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید