شنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۲
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۵۸۰
گزارشگر : ایده ایده
با حضور ۶۰ زوج جوان صورت گرفت

افتتاح پایگاه تحکیم خانواده در «مسجد خاتم الانبیاء(ص)»

پایگاه ترویج ازدواج و تحکیم خانواده با حضور ۶۰ زوج جوان در مسجد خاتم الانبیاء (ص) بزرگراه شهید محلاتی تهران افتتاح شد.

(شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷) ۱۵:۴۲
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مراسم افتتاحیه پایگاه ترویج ازدواج و تحکیم خانواده با حضور 60 زوج جوان و گروه های دیگری از مردم در مسجد خاتم الانبیاء (ص) بزرگراه شهید محلاتی تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید:  نشست توجیهی ائمه جماعات طرح «با هم تا بهشت» برگزار شد

 
بنا بر این گزارش، هدف از راه اندازی این پایگاه، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی به ویژه مولفه های ازدواج آسان و همراهی آرامش با آسایش در میان زوج های جوان، و تقویت نقش مساجد در این زمینه است.

این گزارش می افزاید، پایگاه ترویج ازدواج و تحکیم خانواده همه روزه به گروه های مختلف مردم به ویژه زوج های جوان مشاوره ارایه می دهد و می کوشد مشاوره هایش بر اساس آموزه های قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (س) باشد.

افتتاح پایگاه ترویج ازدواج و تحکیم خانواده

ترویج ازدواج آسان از برنامه‌های مهم «مسجد خاتم الانبیاء (ص)» است

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمد خلیلی تهرانی» در آیین افتتاحیه پایگاه ترویج ازدواج و تحکیم خانواده در مسجد خاتم الانبیاء (ص) بزرگراه محلاتی تهران با بیان اینکه مرکز مشاوره این مسجد سه سال پیش تاسیس شده است، گفت: خواهران جامعه هدف ما در این مرکز هستند هرچند برای برادران نیز مشاوره هایی ارایه می کنیم.

 

امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء (ص) افزود: مرکز ملی خانواده و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران چند سال پیش با امضای تفاهم نامه ای به دنبال تقویت نقش مساجد در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی به ویژه ازدواج آسان و تحکیم بنیان خانواده هستند که در همین راستا برنامه هایی در سراسر استان تهران انجام دادند.

 

وی ادامه داد: مرکز ملی خانواده و مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکنون چندین مرکز را در سطح استان تهران راه اندازی کردند که مسجد خاتم الانبیاء (ص) واقع در بزرگراه محلاتی تهران مسجد محوری برای اجرای این طرح در منطقه 12 شهر تهران است.

 

خلیلی تهرانی گفت: هر چقدر نقش مساجد و روحانیون در راهنمایی و ارایه مشاوره به زوج های جوان و همسران بیشتر شود مطمئنا ضمن تحکیم بنیان خانواده شاهد کاهش آمار طلاق در جامعه خواهیم بود.

افتتاح پایگاه ترویج ازدواج و تحکیم خانواده

مراکز مشاوره مساجد، مروج آرامش در کنار آسایش باشند

حجت الاسلام «محمد کدخدارستم» در آیین افتتاحیه پایگاه ترویج ازدواج و تحکیم خانواده در مسجد خاتم الانبیاء(ص) بزرگراه محلاتی تهران، با بیان اینکه مراکز مشاوره مساجد باید با رویکرد اسلامی به خانواده ها مشاوره بدهند، گفت: یکی از مولفه های ازدواج به سبک اسلامی، کفویت است بنابراین این مراکز مشاوره باید به جای تاکید بر شاخص های سبک زندگی غربی مولفه های سبک زندگی اسلامی ایرانی را ترویج کنند.

 

این کارشناس مشاوره اسلامی با بیان اینکه آسایش و رفاه در جامعه ما زیاد است اما آرامش کم است، اظهار کرد: مراکز مشاوره مساجد باید زوج های جوان و همسران را ترغیب به ایجاد آرامش کنند؛ البته آسایش و رفاه لازمه زندگی است اما آنچه که موجب تحکیم بنیان خانواده‌ها می شود، آرامش و علاقه قلبی متقابل میان همسران است.

 

وی ادامه داد: آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ما را به خوب حرف زدن و حرف خوب زدن دعوت کرده اند در حالی که متاسفانه طبق آمارهای رسمی 70 درصد مردم خوب حرف نمی زنند.

 

کدخدارستم در ادامه با ابراز خوشحالی از افزایش تعداد مراکز مشاوره در مساجد گفت: وجود چنین مراکزی در مساجد و تحت مدیریت ائمه جماعات می تواند سبک زندگی اسلامی ایرانی، آرامش و توامنینه قلبی را در جامعه افزایش دهد.

 

افتتاح پایگاه ترویج ازدواج و تحکیم خانواده


یادآور می شود، مسجد خاتم الانبیاء (ص) در تهران، بزرگراه محلاتی (شرق به غرب)، نرسیده به پل ری است.

(شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷) ۱۵:۴۲
https://news.masjed.ir/u/hho
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید