یکشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۷ / ۱۷:۱۸
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۴۲۰۶
گزارشگر : ایده ایده
رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

رمز موفقیت یک روحانی در مسجد ارتباط با مردم است

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: شما ائمه جماعات در مساجد حضور دارید و با مردم در ارتباط هستید و بهتر می‌دانید راز و رمز موفقیت یک روحانی در مسجد و پایگاه خودش این است که با مردم مهربان و رابطه داشته باشد.

(یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷) ۱۷:۱۸

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، آیین معارفه حجت الاسلام و المسلمین نوری‌زاده ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و امام جمعه موقت تهران، سردار یزدی و دکتر ایروانی معاونت اجرایی دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله جلالی خمینی، ائمه جمعه شهرستان‌ها و ائمه جماعات استان تهران مدیران نواحی و کارگزاران مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

 

در شرایط کنونی نقش مسجد در هدایت مردم بی‌نظیر است

در این مراسم که در مجتمع فرهنگی آموزشی محراب مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تبریک ولادت حضرت زینب کبرا(س) گفت: سلام مقام معظم رهبری را به همه شما ابلاغ می کنم. ایشان به همه شما سلام رسانیدند و اگر شما به من وکالت دهید متقابلا سلام شما را به ایشان برسانم.

وی در ادامه گفت: در شرایط فعلی نقشی که مساجد در هدایت، راهنمایی و امید دادن به مردم دارند، بی نظیر است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تبریک به حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری برای انتصاب ایشان به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و امامت جمعه تهران گفت: گزارشاتی که از آن جمعه به اینجانب می‌رسید حاکی از رضایت مردم از خطبه ‌های نماز جمعه به امامت ایشان بود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی افزود: البته این سیاست جوان‌گرایی، سیاستی است که مقام معظم رهبری مدتی است که دنبال می نمایند.

وی همچنین ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد را به حجت‌الاسلام و المسلمین نوری‌زاده تبریک گفت و بیان کرد به علت مشغله و کثرت مسئولیت های حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، ایشان اصرار داشتند که این مسئولیت را به کس دیگری واگذار کنند و حجت الاسلام والمسلمین نوری زاده را انتخاب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد:‌ آنچه که من در شرح احوال حجت الاسلام نوری زاده مشاهده کردم، این بود که ایشان انسانی وارسته و جدی در پیگیری کارها و دلسوز است.

وی تاکید کرد:‌ البته این را عرض کنم که تا همکاری شما ائمه جماعات و کارگزاران مسجد نباشد هر احدی در این سمت باشد، نمیتواند موفق شود.

 

انقلاب اسلامی معادلات غرب را برهم زد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که انقلاب اسلامی در دنیا یک موج بزرگی ایجاد کرده است گفت:‌ این انقلاب تمام زحماتی را که استکبار و غربی ها در طول دو تا سه قرن گذشته کشیده بودند را خراب و معادلات غرب را بر هم زد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی افزود: غرب با مکاتب فکری مختلف خود یک راه زندگی برای مردم جهان تأسیس و تحمیل کرده بود که البته این راه ضامن منافع آنها بود و نتیجه آن نیز معلوم است امروزه ثروتمندترین کشورها در غرب هستند. استعمار بسیاری از کشورهای دیگر را دوشیده است و این تعبیری که خود مسئولین آمریکا به کار می‌برند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در خصوص مسئولین آمریکا تعبیر زیبایی دارند. ایشان می فرمایند: نمی‌خواهم بگویم مسئولین آمریکا دیوانه ترین هستند ولی می‌توانم بگویم مسئولین آمریکا احمق ترین هستند!

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه گفت:‌ وزیر خارجه آمریکا در مصر ابراز کرده که ایران باید حقوق بشر را از سعودی ها یاد بگیرد که البته این جمله و اظهارنظر بسیار خنده دار است.  با توجه به نوع قتل خاشقچی توسط سعودی‌‌ها، که هیچ حیوانی این نوع رفتار را با هم نوع خود انجام نمی دهد و هم چنین کشتاری که در یمن انجام می‌دهد، ادعای رعایت حقوق بشر توسط رژیم سعودی خنده دار است.

وی افزود: رفتاری که عربستان در یمن انجام می‌دهد فقط به صرف اینکه این کشور نمی‌خواهد زیر بار سعودی‌ها باشد، شرم آور است. کشور مستقلی که وضعیتش آنچنان است که هر روزه دسته دسته کودکان بی گناه آن گرسنه از دنیا می‌روند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: عربستان در یمن همه زیرساخت‌ها را ازبین‌می‌برد. مسجد، مدرسه و بیمارستان. این است حقوق بشر سعودی! با این حال آن آقا توصیه می‌کند ایران حقوق بشر را از سعودی ها بیاموزند!

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران تمامی معادلات غربی‌ها را برهم زده است. بر همین اساس استکبار جهانی با این انقلاب دشمن است. این را باید بدانیم که مسئله آنها برجام، هسته ای و حقوق بشر نیست. بلکه آنها می‌خواهند ریشه‌ای این نظام را بکنند و اصلا انقلاب اسلامی وجود نداشته باشد. زیرا که این انقلاب ظرفیت‌های لازم برای مبارزه با ظلم و ظالم را در خود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی یادآور شد: وقتی امام(ره) بزرگوار مبارزات خود را در نجف اشرف اوج دادند حکومت بعثی عراق با فشار حکومت پهلوی ایشان را تحت فشار قرار دادند و ایشان تصمیم گرفتند که از عراق مهاجرت کنند. ابتدا به کویت آمدند و دولت کویت با این که به ایشان ویزا داده بود ایشان را به کویت راه نداد.

وی افزود: لذا ایشان به عراق بازگشتند اما نه به نجف. بلکه مستقیم به فرودگاه آمدند و عازم فرانسه شدند. جمله ای که ایشان پس از این اتفاقات فرمودند: این است که اگر هیچ جای دنیا مرا راه ندهند و هیچ نقطه ای برای من نباشد فرودگاه به فرودگاه می روم و حرف خودم را می زنم.

 

 خاکریز اول دشمنی استکبار با ما روحانیت است 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: خاکریز اول دشمنی استکبار با ما روحانیت است چون روحانیت بزرگترین پشتیبان و خاستگاه این انقلاب است. سابقه روحانیت تشیع بسیار درخشان است. از زمان غیبت کبری تا کنون شهدای بسیاری از این قشر تقدیم راه خدا شده است. شهدایی مثل شهید اول، شهید ثانی، قاضی نورالله شوشتری و شهدای بسیاری که زحمات فراوانی در این راه کشیدند.

وی افزود: اگر زحمات شیخ مفید، شیخ طوسی، محقق کرکی، علامه مجلسی و دیگران نبود، اکنون دست ما خالی بود. تا چه بخواهد که دیگران را هدایت کنیم! آنچه داریم که به شکر مکتب پربار اهل‌بیت همواره با ما است، نتیجه زحمات این قشر است حضرت امام و مقام معظم رهبری نیز از این مسئله و از این سابقه استفاده کردند و همین راز و رمز محبوبیت روحانیت در دلهای مردم است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: در همین دفاع مقدس هشت ساله چند هزار طلبه و روحانی شهید شده اند؟ بسیاری از شما شهید محلاتی را می شناسید از نحوه شهادت ایشان با آن همه روحانی بزرگوار اطلاع دارید. چه بزرگان و عزیزانی که در این راه شهید نشده‌اند؟.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: این سابقه درخشان وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند. شما در مساجد حضور دارید و با مردم در ارتباط هستید و بهتر می‌دانید راز و رمز موفقیت یک روحانی در مسجد و پایگاه خودش این است که با مردم مهربان و رابطه داشته باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد:‌ در این خصوص مقام معظم رهبری بارها توصیه کردند و فرمودند: روحانی نباید در شرایط فعلی تجمل گرا باشد.اکنون باید به این معنا توجه داشته باشیم که حسنات الابرار سیئات المقربین. بنده بارها از حضرت آقا شنیدم که می فرمودند: اگر مسائل امنیتی مانع بنده نمی شد با یک پیکان تردد می‌کردم. لذا باید در گفتار برخورد و مذاکراتمان و حتی نشست و برخاست هایمان حواسمان جمع باشد. به خصوص در برخورد با نسل جوان که آینده کشور ما در دست آنهاست.

وی افزود: گاهی حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری برای من تعریف می‌کردند که فلان مسجد در فلان منطقه بسیار موفق است و رازش این است که؛ امام جماعتش با نسل جوان می جوشد و رفتارش نیز ساده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: دشمنی استکبار و به خصوص آمریکا با قشر روحانیت بیش از همه است. چندی پیش در گزارشی خواندم که یک کشیش کانادایی به یک کشیش ایرانی گفته بود؛ اگر ما بخواهیم اسلام را از مردم ایران بگیریم باید اول محرم را از بین ببریم!

وی افزود: البته این را عرض کنم که با همه تبلیغاتی که می‌شود به حمدلله این سیل عظیم و این قافله با برکت به راه خود ادامه می‌دهد.

 

زنگ خطر آسیب‌های فضای مجازی

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی گفت: خطر جدی است به خصوص امروز که تکنولوژی در خدمت جنایتکاران عالم است امروز دنیا را یک مشت رجاله اداره می‌کنند. امروزه فضای مجازی آفت خانواده‌ها شده در هر خانواده پسر و دختر موبایل به دست وارد فضای مجازی می‌شوند. اینکه چه می‌بینند چه می شنوند خدا می‌داند؟ این مسئله کانون خانواده را هدف قرار گرفته و خطر بسیار بزرگی است.

وی افزود: چه بسیارند خانواده هایی که به واسطه همین فضای مجازی از هم گسسته اند. لذا ما باید این خطرات را گوشزد کنیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: الحمدالله رهبر ما بیدار است و قبل از اینکه حادثه ای پیش بیاید آن را پیش‌بینی می‌کند. رهبر بسیار شجاعی داریم و بنده در وجود ایشان ترس ندیدم. ندیدم از چیزی بترسند جز خدا و پایبندی ایشان به آنچه که شرع مقدس می‌گوید همچون یک مقلد است. حالا که خداوند بعد از رحلت و درگذشت امام خمینی(ره) چنین نعمتی را نصیب ما مردم کرده باید آن را قدر بدانیم. خواهش من از شما این است که در نماز و دعاهایتان، برای ایشان دعا کنید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در پایان گفت: امیدواریم خدا سایه ایشان را تا زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) مستدام بدارد تا اینکه ایشان این پرچم را به دست آن بزرگوار بدهد.این را هم بدانیم که اگر ما برای ایشان دعا کنیم این دعا مستجاب می شود‌.

(یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷) ۱۷:۱۸
https://news.masjed.ir/u/n8n
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید