جمعه / ۹ آذر ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۹
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۳۸۴۲
گزارشگر : ایده ایده
تولیت مدرسه آیت‌الله مجتهدی:

وجود مدافعان حرم، نقیض ادعای دورشدن مردم از مساجد است

تولیت مدرسه آیت‌الله مجتهدی، گفت: امروزه با وجود ادعای برخی مبنی بر دور شدن مردم از مساجد، شاهد پرورش مدافعان حریم ولایت و امامت در این نهاد دینی هستیم، به طوری که بسیاری از شهدای مدافع حرم از جمله شهید محسن حججی، مسجدی بودند.

(جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷) ۱۶:۱۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، «حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حبیبی» در گفت‌و‌گو با شبستان، با بیان اینکه ساخت مسجد، یکی از نخستین اقدامات پیامبر اسلام در تاسیس حکومت اسلامی بود، گفت: ائمه اطهار(ع) نیز توجه ویژه به مساجد داشتند و تاکید زیادی به مسلمانان برای حضور گسترده و عمران مساجد داشتند.

 

وی با بیان اینکه مراجع معظم تقلید و علما نیز با تبعیت از حضرات معصومین(ع) مسجد را محور فعالیت های دینی و فرهنگی خود قرار می دهند، افزود: نتجیه چنین رفتاری، توجه مردم به مساجد است به طوری که این خانه های خدا همواره با مشارکت و حمایت مردم اداره می شود.

 

تولیت مدرسه آیت‌الله مجتهدی در ادامه با بیان اینکه مساجد در دوران مبارزه ملت ایران علیه نظام طاغوت، نقش محوری داشتند، خاطرنشان کرد: مساجد همین نقش را در مراحل مختلف انقلاب به ویژه در دوران دفاع مقدس ایفا کردند.

 

وی اضافه کرد: مساجد امروزه نیز با وجود تشکیل مراکزی که برخی از کارکردهای مساجد را انجام میدهند، مورد استقبال مردم هستند و همچون گذشته، بسیاری از کارکردهای دینی، فرهنگی، علمی و اجتماعی خود را به صورت گسترده انجام می‌دهند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بسیاری از شهدای مدافع دین در طول تاریخ 1400 ساله اسلام، تربیت یافتگان مساجد هستند، گفت: امروزه نیز با وجود ادعای برخی مبنی بر دور شدن مردم از مساجد، شاهد پرورش مدافعان حریم ولایت و امامت در این نهاد دینی هستیم، به طوری که بسیاری از شهدای مدافع حرم از جمله شهید محسن حججی، مسجدی بودند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه همسایگی مساجد و مدارس علمیه، یکی از ابتکارات علما در تقویت جایگاه مساجد بوده است، خاطرنشان کرد: الحمدالله این سنت حسنه، امروزه نیز در کشورمان وجود دارد و همه ساله شاهد تاسیس مدارس علمیه در برخی از مساجد هستیم.

 

انتهای پیام/

(جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷) ۱۶:۱۹
https://news.masjed.ir/u/hhj
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید