چهارشنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۶
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۳۶۶۷
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

شهرری پایگاه خدمت‌رسانی به شیعیان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عالمی با بصیرت بود، گفت: شهرری به برکت وجود بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پایگاه خدمت رسانی شیعیان است.

(چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷) ۱۲:۳۶

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از  رسا، حجت الاسلام والمسلمین عالی استاد حوزه علمیه، دیشب به مناسبت میلاد باسعادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که با حضور عاشقان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در همین آستان برگزار شد، گفت: از خصوصیات انسان مومن احترام گذاشتن به مقدسات و دفاع از آنان است.

وی افزود: خداوند تجلی ویژه‌ای در مقدسات داشته است و از انسان نیز خواسته حرمت آنان را حفظ کند؛ متأسفانه در فرهنگ مادی غرب که از عالم غیب بریده‌شده مقدسات جایی ندارند و همه امور رنگ و بوی مادی پیداکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: در فرهنگ الهی مؤمنان این مهم را قبول دارند که نور خداوند در برخی انسان‌ها، مکان‌ها و زمان‌ها جلوه ویژه دارد؛ خداوند در قرآن کریم زمانی که می‌خواهد سرزمین مقدس را به جناب موسی معرفی کند می‌فرماید: هنگام ورود به این سرزمین کفش‌های خودت را از پا خارج کن، این کلام بیانگر مقدس بودن این مکان است.

استاد حوزه علمیه در ادامه بابیان حدیثی اظهار داشت: طبق صریح روایات؛ جایی که امام معصوم در آن دفن شده مکانی است که هیچ معصیت و ظلمی در آن صورت نگرفته است که  قداست مکانی حرم امامان معصوم و بیانگر عظمت ائمه اطهار(ع) است.

وی بیان داشت: در قرآن کریم آمده زمانی که پیراهن حضرت یوسف(ع) را نزد حضرت ایوب(ع) آوردند چشم کم‌سوی ایشان را شفا داد درحالی‌که امروز وهابیت به شیعیان طعنه می‌زنند که ما ضریح امامان معصوم را زیارت می‌کنیم تا شفا بگیریم؛ چطور لباس پیامبر می‌تواند نابینایی را شفا ‌دهد اما امام معصوم که ولی خداوند است قادر به شفا دادن نیست!

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه انبیا و اولیای الهی در زمره انسان‌های مقدس قرار می‌گیرند، عنوان کرد: در رأس همه انسان‌های مقدس، پیامبر اسلام قرار دارد. خداوند در قرآن کریم خطاب به مردم دستور می‌دهد تا با پیامبر اسلام درنهایت احترام سخن بگویند و نام ایشان را بلند صدا نکنند. بزرگان دین به هر مقامی که دست یافتند نتیجه احترام و ادبی بود که به اهل‌بیت(ع) داشتند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امامزادگان سفره رحمت هستند، گفت: با توجه به آمارهای موجود 8 هزار امامزاده در کشور ایران وجود دارد، طبق صریح روایات؛ کسانی که به فرزندان ائمه اطهار(ع) احترام بگذارند و به آنان خدمت کنند در بهشت با پیامبر اسلام هم‌نشین می‌شوند.

وی بابیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) وکیل امام هادی(ع) در ایران بودند و از محضر سه امام معصوم کسب فیض کردند، اظهار داشت: ثواب زیارت ایشان طبق کلام معصوم هم‌وزن با ثواب زیارت امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی درباره خصوصیات و ویژگی‌های این محدث والامقام، گفت: نخست اینکه نسب ایشان با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد و دیگر آن‌که حضرت در زمره عالمان و فقها قرار داشتند و علم ایشان به حدی بود که امام هادی(ع) شیعیان را به این ایشان ارجاع می‌دادند تا سؤالات شرعی خود را از وی بپرسند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در عین عالم بودن بسیار باتقوا بودند اما با همه این اوصاف دین خود را به معصوم عرضه کردند که این اقدام ایشان بیانگر خلوص و ایمان واقعی حضرت بود.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آگاه به زمان بودند و نسبت به دوران خود بصیرت داشت ازاین‌رو به شهرری هجرت کردند تا پایگاه تشیع را در این شهر ایجاد کنند چرا که در آن دوران لازم بود جامعه شیعه گسترش یابند و امروز نیز شهرری به برکت همین بارگاه ملکوتی به عنوان پایگاه باعظمت تشیع در حال خدمت رسانی فرهنگی، علمی، بهداشتی و درمانی و معنوی به شیعیان است تا به امید خداوند قطب شیعیان جهان شود.

(چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷) ۱۲:۳۶
https://news.masjed.ir/u/hgb
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید