یکشنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۷ / ۱۶:۱۱
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۳۶۲۱
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد یک کار جمعی در حق مسجد است

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در آئین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد گفت: نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد یه کار جمعی در حق مسجد است

(یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷) ۱۶:۱۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، آئین افتتاحیه «نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد» صبح روز 20 آبان با حضور رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، مدیران نواحی و معاونین این مرکز، در حسینیه الزهرا(س) سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

ماموریت پیامبر اعظم نقطه جامع همه سفیران الهی است

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در این مراسم با اشاره به آیه 29 سوره فتح (مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ...)‌ گفت: حلول ماه ربیع الاول را تبریک عرض می کنم و امیدوارم خداوند تبارک و تعالی در سایه‌سار میلاد فرخنده پیامبر اعظم(ص) همه ما و جامعه ما را در جمع ارادتمندان آن حضرت قرار دهد. به ویژه دوستداران امیر المومنین(ع) را از این ماه پر برکت،‌ بهره مند کند.

وی افزود:‌مطلب اولی که در مورد این آیه مورد توجه قرار می گیرد، آغاز این آیه می‌باشد. ترکیب این آیه بسیار منحصر به فرد است چرا که شروع آن با نام و وصف آن حضرت همراه است و این شروع بسیار زیباست. زیرا که به مسئله رسالت حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم پرداخته است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: در قرآن بیش از هفتاد بار وصف رسالت برای حضرت محمد(ص) تاکید شده است. و در هر بخشی نکته، ماموریت، ویژگی و خصلتی از آن حضرت و همچنین وظیفه ای برای مومنین مطرح شده است. این امر نشان می‌دهد؛ خداوند متعال اصرار دارد که ما از زاویه پیامبری و پیام آوری آن حضرت را ببینیم.

وی افزود: ماموریت پیامبر اعظم نقطه جامع همه سفیران الهی است که همه آن در این کلمه رسول الله قرار گرفته و گنجانده شده است.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری تصریح کرد: خداوند در کتاب قرآن، پیامبر عظیم الشان ما را همیشه با احترام یاد کرده است. همین وصفِ رسالت نشان از احترام حضرت حق به پیامبر ما است. خداوند خواسته تا همیشه پیامبر اعظم از نگاه او دیده شود و ما از منظر حق این بنده برگزیده را ببینیم.

 

نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد یه کار جمعی در حق مسجد است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص برگزاری نمایشگاه مدیریت تخصصی مسجد گفت: شکر خدا و به همت دوستان و همکاران در مرکز یک کار جمعی برای مسجد صورت گرفت. البته جای دارد اکنون یادی کنیم از مرحوم آیت الله مهدوی کنی و مرحوم آیت الله انواری. این نورین منیرین که در جریان تاسیس این مرکز با یکدیگر ارتباط بسیار جالبی داشتند.

وی افزود: طبق تحقیقی که بنده داشتم پیشنهاد آغازین تاسیس مرکز رسیدگی به امور مساجد از طرف آیت الله انواری به مرحوم آیت الله مهدوی کنی داده شد.

وی در ادامه گفت: با تشویق و پیگیری آیت الله انواری، ایشان به محضر رهبر عظیم الشان انقلاب می‌رسند و پیشنهاد تاسیس مرکز رسیدگی به امور مساجد را به ایشان ارائه می دهند. رهبر انقلاب نیز مسئولیت تاسیس این مرکز را به این دو بزرگوار می‌سپارد و این مرکز با حکم رهبر انقلاب، که همان متن تاسیس است، که البته متن آن در این نمایشگاه بازخوانی شده و ارائه می‌شود، کار خود را آغاز می‌کند. بعد از زحمت این دو بزرگوار و بنیان گذاشتن زیر ساخت ها اکنون این وظیفه ما است که این راه را ادامه دهیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: سازماندهی مسجد با ملاحظه اینکه سلسله بندی و سازمان آن حفظ و در عین حال نگاه حاکمیتی در آن مستقر شود کار بسیار پیچیده ای است، که باعث شد طی این سال‌ها، نتوانیم در مورد مسجد به یک جمع بندی مناسب، شسته و رفته و قابل قبول برسیم. لذا بسیاری بخاطر همین جنگ اول آن رها کرده و این ظلم و جفا نسبت به مسجد صورت گرفت.

وی افزود:‌ اکنون مرکز رسیدگی به امور مساجد، این توفیق را پیدا کرده است که آنچه را که به سهم حاکمیتی و امام مسلمین مربوط می شود با حفظ جنبه مردمی، در مسجد انجام دهد. این نمایشگاه در حقیقت حاصل چنین تاملی است و البته حاصل یک چنین اقدامی در میدان. یعنی فکر و عمل در ذیل مسجد کنار یکدیگر بیایند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: بخشی از این فکر و تجربیات چند ساله مرکز، اکنون در این نمایشگاه به اشتراک گذاشته می‌شود. البته نمی‌شود همه آن فکر را در یک نمایشگاه نشان داد ولی تلاشی بود که باید انجام می‌شد.

وی افزود: در این مرحله، این نمایشگاه حاصل تلاش مرکز رسیدگی به امور مساجد است که به نظام، مسئولین و کارگزارن مسجد تقدیم می‌شود که خوشبختانه با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مقارن شده است.

حجت الاسلام حاج علی اکبری افزود: این نمایشگاه شروع یک راه و آغاز قدم هایی است که باید برای مسجد برداشته شود و البته هنوز خیلی راه مانده تا حق مسجد به خوبی ادا شود. البته این آغاز، یک آغاز پخته است.

وی افزود: تعبیر دانش برای این تجربیات تعبیر بسزایی است. این تجربیات از جنس دانش مدیریت است و یک نوع مستند سازی برای تجربه مدیریتی در مسجد. این تجربیات شامل اسناد بالادستی، میانی و کاربردی است که تبیین و تجربه علمی را نیز دارا است. البته ارائه چنین نمایشگاهی سرعت خاص خود را می‌طلبد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: اینکه بیایید و عملکرد و تجربیات خود را به نمایش بگذارید و به مرحله نقد بگذارید، باید شما به جایی رسیده باشید تا بتوانید تجربیات و عملکرد خود را به مرحله نقد بگذارید.

وی در ادامه از عوامل نمایشگاه به خاطر ارائه تجربیات و همراهی با مرکز تشکر کرد و گفت: قطعاً خداوند متعال به خاطر زحماتی که شما برای مسجد کشیدید به شما بهترین پاداش‌ها را خواهد داد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان گفت: آنچه که در این نمایشگاه عرضه می‌شود؛ آبروی مرکز رسیدگی به امور مساجد نیست که اگر در جایی کوتاهی شد به حساب شخص نوشته شود. آنچه در این نمایشگاه عرضه می‌شود مربوط به مسجد است همچنانکه با دقت ساخته شده است باید با سلیقه و دقت نیز ارائه شود.

(یکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷) ۱۶:۱۱
https://news.masjed.ir/u/k5j
نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد یه کار جمعی در حق مسجد است
نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد یه کار جمعی در حق مسجد است
نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد یه کار جمعی در حق مسجد است
نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد یه کار جمعی در حق مسجد است
نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد یه کار جمعی در حق مسجد است
نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد یه کار جمعی در حق مسجد است
نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد یه کار جمعی در حق مسجد است
نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد یه کار جمعی در حق مسجد است
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید