سه شنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۷ / ۱۲:۳۹
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۳۳۱۶
گزارشگر : ایده ایده
در پیام نماینده ولی فقیه در استان کرمان آمده؛

آتش زدن مسجد جامع کرمان از وقایع تاثیرگذار انقلاب بود

در پیام مشترک نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان و سرپرست استانداری کرمان به مناسبت سالروز به آتش کشیده شدن مسجد جامع مطرح شد: 24مهر یکی از وقایع تاثیرگذار انقلاب بود.

(سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷) ۱۲:۳۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از روابط عمومی استان کرمان،‌ در متن پیام مشترک نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان و سرپرست استانداری کرمان آمده است: تاریخ مبارزاتی مردم ایران اسلامی و کرمانیان در طول انقلاب اسلامی صحیفدرخشانی از راد مردی و خروش ایرانی - اسلامی است که بر مبنای استراتژی های حکومتی، قدرت بازدارندگی بالایی داشته و این کشور را در برابر هر گزند و توطئه شیطانی دشمنان بیمه کرده است.

 
در ادامه این پیام می خوانیم: واقعه 24 مهرماه که در آن تعدادی از دست نشانده های پهلوی با حمله به مسجد جامع تعدادی از نمازگزاران را مورد ضرب و شتم قرار داده، بخش هایی از مسجد را آتش زده و وسایل نقلیه مردم را در آتش غفلت و روحیه استکباری خود سوزاندند، یکی از وقایع بسیار تاثیرگذار در انقلاب اسلامی ایران بود که موجب شد شعارهایی چون، مسجد کرمان را، کتاب قرآن را، خلق مسلمان را شاه به آتش کشید، در تداوم مبارزات انقلابی نقش مهمی داشته باشد.
 
در ادامه این پیام می خوانیم: اگرچه جای خالی این واقعه تاریخی در تقویم جمهوری اسلامی جای تامل و پیگیری دارد، اما این حادثه برای همیشه در تاریخ و ذهن مردمان این سرزمین حک خواهد بود.
 
در این مجال، 24 مهرماه سالروز به آتش کشیده شدن مسجد جامع را گرامی داشته و برای تمامی انقلابیون و مردم غیور این سرزمین توفیق روزافزون آرزومندیم.
 
در مهرماه سال 1357 خورشیدی عوامل حکومت پهلوی در رابطه با فعالیت‌های انقلابی مردم شهر کرمان، مسجد جامع شهر کرمان را به آتش کشیدند و عده‌ای را کشتند. این رخداد، پس از وقوعش تأثیر مستقیم و بارزی بر جریان مبارزات مردم کرمان و حتی استانهای دیگر کشور در جریان انقلاب اسلامی ایران داشت.

انتهای پیام/

 

(سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷) ۱۲:۳۹
https://news.masjed.ir/u/kkd
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید