دوشنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۴
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۳۲۰۴
گزارشگر : ایده ایده
جهت اطلاع رسانی

فراخوان پیشگیری از تنبلی چشم

بر اساس این فراخوان والدینی که دارای کودک بین 3 تا 6 سال هستند برسانند، به پایگاه های سنجش بینایی مراجعه و از سلامت دید کودکانشان مطمئن شوند.

(دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸) ۱۱:۲۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، تنبلی چشم علت نابینایی یا کم بینایی بیش از یک میلیون نفر از مردم کشورمان است. حسرت بسیاری از آنها این بوده است که چرا در کودکی معاینه ودرمان نشده‌اند.

تنها راه پیگشیری از تنبلی چشم تشخیص بموقع عوامل ایجاد کننده آن است و چون بسیاری از این عوامل برای خانواده ها ناشناخته است کودک بایداز یک سالگی به بعد، سالی یکبار توسط متخصص معاینه شود.

در صورتیکه این بیماری در زمان مناسب تشخیص داده شود، به راحتی قابل درمان است، اما هر چه تشخیص عقب بیفتد، درمان دشوارتر می‌شود و میزان بهبودی کمتر خواهد بود. به همین علت همه تلاش‌هایی که پزشکان امروزی انجام می‌دهند برای تشخیص بموقع و درمان مناسب آن است. 

برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم راهی برای کاهش نابینایی و یا نابینایی ناشی از این بیماری است که چندین سال است توسط سازمان بهزیستی در مهدهای کودک و آمادگی ها توسط مربیانی که قبلا به وسیله کارشناسان آموزش دیده‌اند انجام می‌شود. 

لذا با توجه به اینکه مسجد میعادگاه مقدسی است که از آن، همه امور مسلمین را می‌توان اداره کرد و امام جماعت به عنوان پدر معنوی محل، نیازهای متنوع اخروی و دنیوی فرزندان خود را پیگیری می‌نماید، از ائمه محترم جماعات درخواست می‌شود به اطلاع والدینی که دارای کودک بین 3 تا 6 سال هستند، برسانند، به پایگاه های سنجش بینایی مراجعه و از سلامت دید کودکانشان مطمئن شوند. 

والدین محترم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر مربوط به پایگاه‌ها با شماره‌  88787198 -  77510067  -  88779356  -  36806880 تماس گرفته و یا به پورتال اداره کل بهزیستی استان تهران به آدرس http://tehran.behzisti.ir  مراجعه نمایند.

 

(دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸) ۱۱:۲۴
https://news.masjed.ir/u/h41
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید