دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۶:۳۱
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۳۰۲۷
گزارشگر : ایده ایده
به همت ناحیه نواب صفوی برگزار شد

همایش ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه خوانی در مساجد منطقه11

همایش ائمه جماعات مساجد منطقه ۱۱ شهرداری با حضور مدیر ناحیه شهید نواب صفوی، رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری و شهردار منطقه ۱۱ در سالن جلسات شهرداری منطقه برگزار شد.

(دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷) ۱۶:۳۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ همایش ائمه جماعات مساجد منطقه ۱۱ شهرداری با حضور مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران و شهردار منطقه ۱۱ در سالن جلسات شهرداری منطقه برگزار  شد.

بنا بر این گزارش، این جلسه که با حضور ائمه جماعات  مساجد فعال در منطقه با همکاری بنیادنهج البلاغه برای ترویج فرهنگ نهج البلاغه خوانی تشکیل شد.

در ضمن این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین مجیدی مدیر ناحیه شهیدنواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت: به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) که در وصیت نامه سیاسی الهی خود فرمودند:  ما مفتخریم کتاب نهج البلاغه که بعد از قرآن بزرگترین دستور زندگی مادی و معنوی و بالاترین کتاب رهایی بخش بشر است و دستورات معنوی و حکومتی آن بالاترین راه نجات است از امام معصوم ماست و همچنین تعبیر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) مبنی بر انس با نهج البلاغه، بواسطه هوشیار کننده و بیدار کننده بودن آن، ناحیه شهید نواب صفوی (ره) در اقدامی هماهنگ و در گام نخست با همراهی حضرات ائمه جماعات مساجد محوری  تحت پوشش گفتمان انس با نهج البلاغه را در مساجد آغاز کرده است.

وی افزود: برای فراگیر شدن این امر مهم و تجربه موفق در مساجد محوری ، هر هفته روزهای یکشنبه یا چهارشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء کرسی قرائت و شرح نهج البلاغه در مساجد دایر خواهد شد .

مجیدی در ادامه افزود: در گام بعدی این امر و در ادامه ترویج نهج البلاغه و قرآن در مساجد، روزهای سه شنبه در مساجد این منطقه، کرسی قرائت و شرح صحیفه کامله سجادیه ، نمونه کامل قرآن صاعد و زبور آل محمد (ص) دایر خواهد شد.

در پایان این جلسه، با هماهنگی شهردار منطقه ۱۱ ، قرار شد در فاز اول، به صورت نمادین مساجد محوری منطقه به قفسه های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه تجهیز شوند.

همایش ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه خوانی در مساجد منطقه11
(دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷) ۱۶:۳۱
https://news.masjed.ir/u/jog
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید