جمعه / ۲۶ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۱۸:۳۴
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۲۸۵۳
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام صداقت:

اجلاس روز جهانی مساجد با حضور ائمه جماعات برگزار می‌‍شود

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: اجلاس روز جهانی مساجد در سالن جلسات الزهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار می‌شود،

(جمعه ۲۶ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۸:۳۴
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی صداقت در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های روز جهانی مساجد که مصادف با ۳۰ مردادماه است، اظهار کرد: اجلاس روز جهانی مساجد دوشنبه ۲۹ مردادماه در سالن جلسات الزهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور ائمه جماعات استان تهران و مسئولان کشوری برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در سال گذشته سردار حاج قاسم سلیمانی مهمان ویژه این اجلاس بود، یادآور شد: امسال نیز درصدد هستیم از شخصیت‌های کشوری دعوت کنیم. همچنین به دنبال حضور فعالان جبهه مقاومت از خارج کشور هستیم و به دنبال این هستیم که شیخ نعیم قاسم میهمان این اجلاس باشد.

صداقت ادامه داد:‌ صبح تا ظهر برنامه‌های متعددی را ویژه ائمه جماعات داریم و همچنین با توجه به تحولات اخیر منطقه و مسائل روز کشور بیانیه‌ای را در پایان قرائت می‌کنیم.

ائمه جماعات ما باید متناسب با مخاطب و محیط اطرافشان برنامه‌هایی را ارائه بدهند

صداقت در ادامه با اعلام این خبر که از دیگر برنامه‌های ما در سازمان برگزاری دوره آموزش ائمه جماعات استان تهران است، اضافه کرد: برای ائمه جماعات استان تهران یک دوره دو روزه از مرداد تا شهریورماه در اردوگاه دانشگاه امام صادق (ع) واقع در دماوند برگزار می‌کنیم و موضوع برگزاری این دوره‌های آموزشی "دوره تخصصی مدیریت مسجد" است و آموزش‌های لازم را در رابطه با مدیریت مساجد به ائمه جمعه ارائه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ریزی دو روزه اهم موضوعات مهم همچون اصول، ‌روش‌شناسی، برنامه‌ریزی و خلاقیت را در دستور کار داریم. ائمه جماعات پس از گذراندن دوره‌های آموزشی کاربرگ‌هایی را دریافت می‌کنند و آن را پر کرده و در نهایت از بهترین ائمه جماعاتی که بتوانند در این دوره تخصصی مدیریت خلاقیت داشته باشند تقدیر می‌شود. ما در سال ۹۷ طبق برنامه‌ریزی و برنامه‌هایی که داریم به این دوره اهمیت ویژه‌ای قائل شده‌ایم چرا که ائمه جماعات باید یک برنامه بلندمدت و کوتاه مدت داشته باشند.

وی گفت:‌رده سنی که برای این دوره‌های آموزشی در نظر گرفته‌ایم کمتر از ۴۰ سال است و اولویت با آن‌هاست اما اولویت دوم نیز با ائمه جماعات ۴۰ تا ۶۰ ساله است و بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر از ائمه جماعات در هر دوره دو روزه شرکت می‌کنند که در مجموع حدود ۱۵۰۰ نفر از ائمه جماعات در این دوره‌های دو روزه آموزشی شرکت کرده و آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرن.

صداقت با بیان این مطلب که یکی از اهداف ما از برگزاری این دوره‌های آموزشی این است که ائمه جمعه رصد مسائل روز را داشته باشند، افزود: ائمه جماعات ما باید متناسب با مخاطب و محیط اطرافشان برنامه‌هایی را ارائه بدهند. اگر آن‌ها بتوانند برای مشکلات و معضلات اطرافشان برنامه‌های تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی داشته باشند در این صورت مساجد رونق بیشتری می‌گیرند. یکی از دلایل جذب نشدن مخاطب به مساجد مسائل پیرامونی است و اینکه برخی از ائمه جماعات خلاقیت ندارند و به همین جهت شاید برخی مردم از مسجد و فعالیت‌ها و کارکردهای اصلی آن فاصله بگیرند. امیدواریم که مسجد همچون صدراسلام مأمن و پناهگاه مردم شود.

به گزارش ایسنا، در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران (30 و یا 31مرداد ماه) برابر با ۲۱ آگوست هر سال، روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران به این اجلاس پیشنهاد کرد تا سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط اسرائیل به عنوان روز جهانی مساجد تعیین شود که مورد پذیرش قرار گرفت.

دنیس مایکل ولیم روهان شهروند اسرائیلی در ساعت هفت صبح روز ۲۱ آگوست سال ۱۹۶۹ مسجدالاقصی را به آتش کشید.

(جمعه ۲۶ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۸:۳۴
https://news.masjed.ir/u/iFr
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید