سه شنبه / ۲ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۲۱:۵۳
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۲۳۰۴
گزارشگر : ایده ایده
خداکرمی:

تاکید بر ظرفیت مسجد در مدیریت محلات شهری

عضو کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: می توان ازظرفیت مساجد به عنوان مکانی برای مدیریت محل استفاده کرد.

(سه شنبه ۲ اَمرداد ۱۳۹۷) ۲۱:۵۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، ناهید خداکرمی در گفت و گو با پایگاه تخصصی مسجد، با بیان اینکه مسجد یکی از پایگاه‌های مورد احترام، تکریم و مورد علاقه‌ مردم سرزمین ما بوده است، گفت: بچه که بودم گریه می‌کردم که مادربزرگم مرا به مسجد ببرد.

وی گفت: این یک مساله‌ی اعتقادی است و اگر که مردم با همان علایق و عشقشان به این مکان نگاه کنند و مسئولان نخواهند حضور مردم را کنترل یا مدیریت کنند، قطعا می‌تواند باز یک بازآفرینی در نقش‌ مسجد ایجاد شود و مساجد بتوانند همان‌طور که در دهه‌ی 50 و زمان شکل گیری انقلاب، نقش داشتند، امروز نیز توسط مردم اداره شوند و نقش آفرینی کنند.

 

خداکرمی افزود: من همواره بر این عقیده هستم که حرکت اجتماعی مردم سیر خودش را طی می‌کند و اگر ما کمتر بخواهیم این را به‌صورت حاکمیتی دربیاوریم، تاثیر بهتری خواهد داشت و مسلما این مکان می‌تواند به‌عنوان محلی برای مدیریت محلات استفاده بشود و امیدوارم که مردم از این مکان به بهترین شکل آن استفاده کنند.

 

عضو شورای شهر تهران با اشاره به حضور و نقش زنان در مساجد عنوان کرد: زنان هم قاعدتا در جنگ برای پشتیبانی و حمایت از رزمندگان در مساجد حضور فعال داشتند و قطعا باز هم می‌توانند نقش خودشان را برای استفاده‌ی بهتر از حسینیه‌ها، تکایا و مساجد در محلات استفاده کنند.

 

وی ابراز امیدواری کرد : که  در مسیر علایق، عشق و عقاید مردم در جامعه مداخله کمتری شده و اجازه داده شود که مردم مسیر خود را عاشقانه و عارفانه شکل دهند.

انتهای پیام/

(سه شنبه ۲ اَمرداد ۱۳۹۷) ۲۱:۵۳
https://news.masjed.ir/u/n8z
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید