یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۹
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۲۲۵۹
گزارشگر : ایده ایده
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

کمیسیون فرهنگی به دنبال تصویب طرح ساماندهی سخت‌افزاری مساجد است

نایب رییس فراکسیون روحانیت مجلس ضمن اشاره به آثار و نقش مساجد در صحنه‌های فرهنگی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس به دنبال تصویب طرح ساماندهی سخت‌افزاری مساجد است.

(یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷) ۱۳:۴۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، احمد سالک در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد، در خصوص کارکردهای مورد غفلت واقع شده مساجد، گفت: اولین مسجد در زمان پیامبر(ص) در جهان اسلام ساخته و به پایگاه حکومتی تبدیل شد، بعد از آن هم امیر المومنین(ع) در مسجد کوفه پایتخت حکومتی خود را بنا نهادند و از آنجا امورات کشور را ساماندهی می‌کردند، از همین رو مساجد در جمهوری اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است اما متاسفانه مسیر مساجد از راه اصلی فرهنگی سازی در ارتباط با مسائل حاکمیتی تغییر کرده است.ضمن بزرگداشت دهه تکریم در خصوص کارکردهای مورد غفلت واقع شده مساجد، گفت: اولین مسجد در زمان پیامبر (ص) در جهان اسلام ساخته و به پایگاه حکومتی تبدیل شد، بعد از آن هم امیر المومنین(ع) در مسجد کوفه پایتخت حکومتی خود را بنا نهادند و از آنجا امورات کشور را ساماندهی می‌کردند، از همین رو مساجد در جمهوری اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است اما متاسفانه مسیر مساجد از راه اصلی فرهنگی سازی در ارتباط با مسائل حاکمیتی تغییر کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی طرحی برای ساماندهی سخت‌افزاری مساجد کشور تهیه کرد و شور اول آن رأی آورد اما به دلیل ایراد شورای نگهبان مجدد در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.

وی در توضیح آثار مساجد، یادآور شد: آثار حضور فعال مردم در مساجد نقش اساسی در تمام صحنه‌های نظام دارد، هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران در مساجد اداره شد و جریانات دیگر سیاسی مانند 22 بهمن‌ها و روز قدس‌ها هم از مساجد شکل می‌گیرد.

سالک معتقد است: مساجد نقش ساختاری در شکل‌گیری سبک زندگی اسلامی داشته و موجب ارتقاء اندیشه مردم و افزایش خدمت رسانی به مردم می‌شود، مردم به کمک خیرین مساجد تمکین شده و از سوی دیگر مساجد مبلغ و مفسر قرآن و روایات اهل بیت هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مساجد پایگاه بیان مباحث سیاسی نظام جمهوری اسلامی است و از سوی دیگر مسائل اساسی و ساختارهای کشور در مساجد و بر اساس کشفیات از روایت توسط امام جماعات مدیریت می‌شود بنابراین نباید از آن غافل بود.

انتهای پیام/

(یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷) ۱۳:۴۹
https://news.masjed.ir/u/man
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید