سه شنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۲
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۲۲۲۲
گزارشگر : ایده ایده
محمدباقر علم الهدی:

مسجد بهترین پایگاه برای تبیین و بالندگی فرمایشات رهبری است

مدیر حوزه علمیه قاسم بن الحسن با اشاره به اهمیت مساجد در تحقق فرمایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: مسجد بهترین پایگاه برای تبیین و بالندگی فرمایشات رهبری است.

(سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۲۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم الهدی مدیر حوزه علمیه قاسم بن الحسن در گفت و گو با پایگاه تخصصی مسجد با اشاره به نقش مساجد در ترویج ازدواج آسان میان جوانان، گفت: اینگونه مسائل به خواستگاه فرهنگی نیاز دارد و مسجد یک پایگاه فرهنگی است. ترویج ازدواج آسان مورد توجه مساجد است وامام جماعت می تواند مبلغ ازدواج آسان باشد  همچنین می تواند با پدران و مادران پیرامون این موضوع صحبت کند.

وی افزود: امروز ازجمله مطالبات جوانان در زمینه ازدواج همین مشاوره های پیش از ازدواج است، مسجد نیز باید در این زمینه وارد عمل شود.

حجت الاسلام علم الهدی با بیان اینکه با تشکیل کارگروه ها در مساجد می توان از نیازمندان محل حمایت کرد، تصریح کرد: امام جماعت و این گروه ها حلقه وصل میان خیرین و نیازمندان هستند.

وی با اشاره به میزان تاثیرگذاری کارگزاران مساجد در زمینه تحقق شعار سال؛ گفت: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی امروز به یک وظیفه ملی، مذهبی و اخلاقی تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: مسجد بهترین پایگاه برای تبیین و بالندگی فرمایشات رهبری است، مردمی که در مسجد حاضر می‌شوند واجب الهی را پشت امام جماعت خود خوانده و به او اعتماد می کنند و بنابراین سخنان امام جماعت فصل الخطاب است و یکی از پایگاه های تحقق شعار سال مسجد است.

مدیر حوزه علمیه قاسم بن الحسن در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: پیگیری مطالبات اجتماعی یکی از مهم ترین وظایفی است که مراکز فرهنگی برعهده دارند و با توجه به اینکه مسجد یکی از پایگاه های فرهنگی است می تواند خواسته های مردم را پاسخگو باشد و به تبیین این بپردازد که مردم با چه رویکردی زندگی خود را ادامه دهند.

وی افزود: امروز فضای مجازی مطالبات کاذب را در مخاطبان خود ایجاد می کند و این مصرف گرایی ها مربوط به فضاهای مجازی است رفتارهای مردم را تغییر می دهد و مخاطبان به صورت ناخواسته متوجه می‌شوند که سبک زندگی شان تغییر کرده است.

وی گفت: مسجد می تواند به این موضوع ورود کرده و مساله را مدیریت کند و امام جماعت به صورت موردی می تواند به تبیین اینچنین مسائل بپردازد.


انتهای پیام/

(سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۲۲
https://news.masjed.ir/u/hhl
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید