سه شنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۹
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۲۲۱۸
گزارشگر : ایده ایده
میرسلیم در گفتگو با پایگاه تخصصی مسجد:

مسجد سنگر مبارزه با عوامل تخریبی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت با تاکید بر اینکه مسجد جایگاه دنیاطلبى صرف نیست، گفت: مسجد سنگر و مانع تأثیرگذارى عوامل تخریبى فرهنگى و اعتقادى است و امکان مقاومت در برابر این یورش‌ها را فراهم می‌کند.

(سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷) ۱۰:۵۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، سید مصطفی میرسلیم در گفت‌وگو با پایگاه تخصصی مسجد در خصوص نقش مسجد در دست یابی به اهداف فرهنگی از پیش تعیین شده و حفظ فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی، گفت: فرهنگ عمومى مجموعه‌اى از ارزش‌ها و رفتارها و طرز فکرهاست که بر مبناى شناخت شرائط زمانه و نیازهاى مردم شکل مى‌گیرد. 

وی گفت: مردم محله در مسجدحول محور معنویت توحیدى و با یاد خدا گرد هم مى‌آیند و از شرائط یکدیگر و مسائل و مشکلات یکدیگر با خبر مى‌شوند.

 این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: مردم در مسجد خود را موظف مى‌دانند که بر مبناى مواسات و بدون چشم داشت صرفاً مادى درجهت تکامل فردى و جمعى به یکدیگر رسیدگى کنند. این اخلاص در توجه به یکدیگر  رمز سرعت گرفتن در تحقق اهداف عالى فرهنگى است.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در توضیح اینکه مسجد چگونه می‌تواند در برابر تهاجم فرهنگی و جاذبه‌های آن، مقاومت نماید، گفت: مسجد جایگاه دنیاطلبى صرف نیست، توجه به دنیا و مظاهر کامیابى‌هاى دنیایى و مادى تحت شعاع فعالیت‎هایى است که براى آباد کردن آخرت به استفاده بهینه و غیر انحرافى از امکانات دنیایى و برکات فراوانى انجام مى‌گیرد که خداى متعال مسخّر انسان فرموده است.

وی ادامه داد: مسجد به مثابه سنگرى است که مانع تأثیرگذارى عوامل تخریبى فرهنگى به لحاظ اعتقادى و آداب و رسوم و سنن پاک مى‌شود. یورش فرهنگى، در درجه اول اعتقادات معنوى را آماج حملات تخریبى خود قرار مى‌دهد. با استفاده از سنگر معنوى مسجد امکان مقاومت در مقابل یورش‌هاى تخریبى بیگانه و خودى فراهم مى‌شود و بویژه این مقاومت به صورت جمعى انجام مى‌گیرد که بسیار مؤثرتر از اقدامات فردى است.

میرسلیم تاکید کرد: دوستان مسجدى پشتیبان و یار و غمخوار یکدیگرند و این اتحاد امکان دفع یورش و شبیخون فرهنگى را بوجود مى‌آورد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تاثیر مسجد در جلوگیری از گرایش جوانان به فرهنگ بیگانگان، تصریح کرد: توجه به بیگانگان و فرهنگ آنها ناشى از خود کم بینى و در اختیار نداشتن الگوهاى ارزشى است.

وی عنوان کرد: با حضور مستمر در مسجد و در کنار برادران ایمانى و با تأسى به امام جماعت وارسته، جوانان با نمونه هاى ارزشمند رفتارى و اخلاقى آشنا مى‌شوند که آنها را سیراب مى‌کند.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، معتقد است: مردم با حضور مستمر در مسجد و با پشتیبانى از یکدیگر نقاط ضعف خود را برطرف مى‌کنند و به نیازهاى حقیقى خود پاسخ مى‌دهند و دیگر بهانه‌اى باقى نمى‌ماند براى  دست یازیدن به بیگانگان و چشم دوختن به آنها و پذیرش ملاکها و الگوهاى رفتارى و اخلاقى آنها.

انتهای پیام/

(سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷) ۱۰:۵۹
https://news.masjed.ir/u/gZt
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید