دوشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۶
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۲۱۵۷
گزارشگر : ایده ایده
مهدی رجب زاده:

مسجد مکان خوبی برای ترویج روحیه ورزشکاری است

کاپتان باشگاه ذوب آهن اصفهان گفت: وقتی اسم یک باشگاه را باشگاه فرهنگی ورزشی می‌گذاریم باید در زمینه فرهنگی هم کارهایی انجام دهیم.

(دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷) ۱۳:۰۶

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد, مهدی رجب‌زاده بازیکن باسابقه فوتبال ایران و باشگاه ذوب‌آهن در مورد خاطراتی که از مسجد و متوسل شدن به ائمه اطهار در دوران فوتبالش دارد گفت:من هم مانند سایر ایرانی‌ها آدم اعتقادی هستم و در ایام خاص به مسجد می‌روم. در حال حاضر هم هر وقت از تمرین به خانه برمی‌گردم و مصادف با نماز ظهر یا مغرب باشد نماز جماعت را در مسجدی که در خیابان ما در اصفهان قرار دارد به جا می‌آورم. هر ایرانی خاطرات خوبی در ایام مختلف مانند ماه رمضان و محرم از حضور در مسجد دارد و من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

وی ادامه داد: من از سال 82 که در فجرسپاسی بودم تصمیم گرفتم که بعد از گل زدنم نوشته‌ای در مورد ائمه اطهار که حالت ذکر داشته باشد را روی پیراهنم درج کنم و این موضوع بعد از حضورم در مس کرمان که گل‌های زیادی در آن سال به ثمر رساندم نمود پیدا کرد. اولین بار در ایران این کار را فراز فاطمی در جام باشگاههای آسیا مقابل یکی از تیم‌های عربی با لباس استقلال انجام داد که توجه زیادی را هم به خودش معطوف کرد. در آن سال‌ها بازیکنان کمی این حرکت را انجام می‌دادند اما در حال حاضر شاهد هستیم که در هر تیمی چند بازیکن حضور دارند که بعد از گلزنی به ائمه اطهار متوسل می‌شوند و از آنها طلب کمک می‌کنند. در واقع خودم را به عنوان مبدع این حرکت در فوتبال ایران می‌دانم که انگیزه‌ای برای سایر بازیکنان ایجاد کرد.

رجب زاده در خصوص نقش فرهنگ مسجد در روحیه ورزشکاران و فوتبالیست‌ها بیان کرد: وقتی اسم یک باشگاه را باشگاه فرهنگی ورزشی می‌گذاریم باید در زمینه فرهنگی هم کارهایی انجام دهیم. در حال حاضر در همه رشته‌ها تبلیغات حرف اول را می‌زند و فوتبال به عنوان یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی دنیا می‌تواند محل خوبی برای تبلیغ دین و مذهب ما باشد. فوتبالیست‌های ما با حضور در مسجد و متوسل شدن به ائمه اطهار می‌توانند از نظر فرهنگی خودشان را مهیا کنند و مبلغ خوبی برای فرهنگ بالای ایران و دین ما در دنیا باشند. به عنوان مثال در حال حاضر محمد صلاح که یک بازیکن مسلمان در لیورپول است با تصاویری که از او در حال قران خواندن و نماز خواندن پخش می‌شود تاثیر بسیار زیادی بر روی جوانان اروپایی دارد.

کاپیتان ذوب‌آهن در مورد وجود نمازخانه‌ها و مساجد کنار استادیوم‌های ورزشی گفت: در کشور ما نیاز است که کنار هر استادیوم ورزشی نمازخانه‌ای برای ادای فریضه الهی درنظر گرفته شود. البته در اکثر استادیوم‌هایی که ما می‌رویم نمازخانه است ولی کیفیت مناسبی ندارد. این نمازخانه‌ها بیشتر برای تماشاگران درنظر گرفته شد و بازیکنان در رختکن نمازهای خودشان را می‌خوانند. من خودم در اکثر بازی‌ها نمازهایم را در رختکن می خوانم.

انتهای پیام/

(دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷) ۱۳:۰۶
https://news.masjed.ir/u/hh4
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید