یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۵:۵۲
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۲۱۴۷
گزارشگر : ایده ایده
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

مساجد حافظ دستاوردهای انقلاب هستند

ساداتی نژاد با بیان اینکه مسجد محل آموزش است، گفت: امام راحل درباره کارکرد مساجد فرمودند که مساجد، سنگر است. این بدان معناست که مساجد، این انقلاب و نظام و دستاوردهای آن را حفظ می‌کنند.

(یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۵:۵۲

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، سید جواد ساداتی نژاد در گفت و گو با پایگاه تخصصی مسجد گفت: در مکتب الهام بخش اسلام و به ویژه تشیع، مسجد از جایگاه والایی برخوردار است و یکی از خصوصیات بارز آن، ارایه آموزش های ضمن زندگی برای افراد جامعه است.

وی گفت: وقتی افراد برای عبادت به مسجد می آیند و در جلسات و منابر مختلف شرکت می کنند، دایما در معرض تذکر موضوعات اخلاقی قرار می گیرند.

ساداتی نژاد افزود: این نقش در جامعه امروز نیز وجود دارد اما برای تاثیرگذاری بیشتر می بایست مساجد را به فناوری های نو در حوزه رسانه و ارتباطات تجهیز کنیم. گرچه در نهایت شاهد هستیم که در رقابت با فناوری و فضای مجازی، هنوز صحبت چهره به چهره که در مساجد صورت می گیرد، از جایگاه خوبی برخوردار است، اما تجهیز مساجد به فناوری ارتباطات نوین می تواند مساجد ما را در زمینه آموزش ضمن زندگی غنی تر و فعال تر کند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه مسجد محل آموزش است، گفت: امام راحل درباره کارکرد مساجد فرمودند که مساجد، سنگر است. این بدان معناست که مساجد، این انقلاب و نظام و دستاوردهای آن را حفظ می‌کنند. دستاوردهای انقلاب هم در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد و علم و... قابل مشاهده است و مساجد می توانند در حفظ این دستاوردها نقش آفرین باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: مساجد علاوه بر بعد عبادی دارای ظرفیت های گوناگون هستند که یکی از این ظرفیت ها در حوزه دانش و فناوری است، هیچ ایرادی ندارد که در مساجد ما یک استارت‌آپ در زمینه فناوری های نو در علوم دینی و انسانی شکل بگیرد.

وی گفت: من فکر می کنم برای اینکه بتوانیم از پتانسیل های خود بالاترین بهره را بگیریم، می توانیم از فضای مساجد برای این موضوعات استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم روحانیون و ائمه جماعات مسجد را با فناوری های نو آشنا کنیم، زمینه مناسبی برای ارتباط بهتر با جوانان و ارایه آموزش های لازم به آنان به وجود خواهد آمد.


(یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۵:۵۲
https://news.masjed.ir/u/gZn
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید