یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۱
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۲۱۳۴
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام مازنی:

دوستان خوب و مورد اعتماد را در مسجد بیابید

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسجد می‌تواند محلی برای ارتقاء رشد فرهنگ عمومی باشد گفت: اگر ما مسجد را مکانی به حساب بیاوریم که می‌توان دوستان خوبی را در آن بدست آورد و با آنها ارتباط برقرار کنیم، همین ارتباط جامعه را از لحاظ اجتماعی و فرهنگی از آسیب‌ها در امان می‌دارد.

(یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۳:۴۱

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مجلس در گفت و گو با پایگاه تخصصی مسجد در خصوص نقش مسجد در ارتقا آرامش روحی و معنوی گفت: مسجد مکان مقدسی است که دلها را به مرکز اطمینان یعنی خداوند نزدیک می‌کند، در واقع« الا بذکر الله تطمئن القلوب» در مسجد تداعی می‌شود، هرچه ما از این زاویه به مسجد نگاه کنیم به آرامش فردی و اجتماعی بیشتری می‌رسیم.

 

وی در مورد جایگاه مسجد در رشد فرهنگی عمومی و ارتقا اخلاقی جمعی نیز افزود: یکی از بهترین‌ مکان‌ها برای انتخاب دوستان خوب و مورد اعتماد مسجد استو هرچه از ظرفیت مسجد برای آشنایی و دوستی و محبت بین جوانان و نوجوانان استفاده کنیم و همچنین مسجد را به عنوان فضایی برای گفت و گو و تعامل بین جریان‌ها و نحله ‌های مختلف بدانیم آنگاه می‌توان در جهت ارتقاء فرهنگ عمومی مسجد تاثیر فراوانی داشت.

 

حجت الاسلام مازنی در رابطه با ویژگی های مسجد طراز اسلامی نیز یادآور شد: مسجد در طراز اسلامی به لحاظ فیزیکی باید به گونه‌ای باشد که شهر از نظر هارمونی با مسجد تنظیم شود، شهر اسلامی یعنی شهری که براساس معماری اسلامی ساخته شده باشد و خوشبختانه همیشه معماری ایرانی_اسلامی مکمل هم بوده است.

 

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های مسجد طراز اسلامی این است که مسجد همیشه باید در مرکزیت شهر بوده به نحوی که هرگاه مردم اراده کنند به مسجد ورود کرده و بتوانند از ظرفیت آن بهره ببرند، در واقع مسجد باید این امکان را برای آنها فراهم کند.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسجد باید محلی برای پرداختن به زیبایی‌های معنوی بوده و جمالی که مورد نظر خداوند است باید به جامعه منتقل کند.

 

حجت الاسلام مازنی گفت: مسجد باید محلی باشد برای اینکه هر نسلی برای نسل بعد خود زمینه استقرار و تدوام ارتباط با مسجد را فراهم کند.

(یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۳:۴۱
https://news.masjed.ir/u/hd1
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید