شنبه / ۲ تیر ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۷
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۲۱۳۲
گزارشگر : ایده ایده
نوبخت:

مساجد ظرفیت‌های بالقوه را به فعل تبدیل کنند

سخنگوی دولت در خصوص مسجد و کارکردهای آن گفت: امروز مساجد باید ظرفیت های بالقوه‌ای که دارند را به فعل تبدیل کنند تا جوانان بدانند که می‌توانند در گردهمایی‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مساجد مشارکت داشته باشند.

(شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷) ۱۴:۵۷

 به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در گفتگو با پایگاه تخصصی مسجد، در خصوص برنامه‌های دولت برای ایجاد مساجد طراز اسلامی گفت: وقتی از دولت صحبت می‌شود یکبار ممکن است هیات دولت منظور باشد، گاهی ممکن است دستگاه‌‌های اجرایی باشند و ماموریت‌های گسترده‌ای که در حال حاضر وجود دارد بین دستگاه‌های مختلف توزیع شده است.

 

وی ادامه داد: بخشی از این وظایف برعهده وزارت ارشاد، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات و... است و همه‌ی این سازمان‌ها بودجه دولتی دارند و دولت هم تلاش می‌کند با همه کمبودهای مالی نسبت به سازمان‌های مربوط اعتبارات لازم را تخصیص دهد تا آنها بتوانند در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

 

سخنگوی دولت یادآور شد: ما هم آروزمند هستیم تمام این دستگاه‌ها که همه بانگیزه هستند، نسبت به آماده کردن مسجد نه فقط به عنوان جایی که برویم در آن نماز بخوانیم بلکه محلی که مباحث فرهنگی، وحیانی، قرآنی و اخلاقی در آن مطرح می‌شود کوشا باشند.

 

نوبخت تاکید کرد: در صدر اسلام مساجد مجلسی برای تصمیم‌گیری‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن زمان بودند که امید است مساجد امروز بتواند آن ظرفیتی را که دارد از قوه به فعل تبدیل کند تا جوانان بدانند که می‌توانند در این گردهمایی‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مشارکت داشته باشند.

(شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷) ۱۴:۵۷
https://news.masjed.ir/u/heI
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید