شنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۴
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۱۹۹۷
گزارشگر : ایده ایده
روایتی از یک طلبه زنجانی

حکایت روحانی‌ای که به مسجد راهش نمی‌دادند!

حکایت خواندنی روحانی جوانی که با سعه صدر و گشاده رویی برمشکلات پیش روی مسجد انقلابی داودقلی زنجان فائق آمد و رونقی دوباره به این مسجد داد.

(شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۴۴

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام علی اصغر ولایتی، روحانی جوان شهر زنجان، حکایت عجیبی دارد، در واقع او مبلغ سمجی است که وقتی از در بیرون می کنند از پنجره وارد می شود؛ او هم اکنون امام جماعت مسجد داودقلی یکی از مساجد قدیمی شهر زنجان است،

ولایتی وقتی چهارسال پیش به عنوان امام جماعت این مسجد معرفی می شود، در ابتدا با اتفاقات عجیبی روبه رو می شود، او با این که سرگذشت ائمه جماعات پیشین این مسجد را شنیده بود، اما پی آن را به تنش می مالد، او در اوایل کار، با درهای مسجد روبه شده و مجبور به اقامه نماز در خیابان می شود که اهالی محله با دیدن این صحنه، او را به منازل خود دعوت می کنند.

این روحانی جوان وقتی هراس مردم برای حضور در مسجد را می بیند، علی‌رغم اهانت و بی حرمتی از سوی برخی افراد، دست به کار می شود،هر بار که او را از مسجد بیرون می کنند با روی گشاده و سعه صدر آنان را توجیه کرده و سعی در اقامه نمازهای جماعت می کند.

ولایتی که با وضعیت ظاهری نامناسب مسجد روبه رو می شود، به لطف دارا بودن مهارت برق کاری و کاشی کاری، آستین بالا می زند و شروع به نقاشی کردن دیوارهای مساجد، تعویض پنجره های قدیمی و برق کاری می کند که با این اقدام، پای مردم هم کم کم به مسجد باز می شود.

این روحانی خوش ذوق، علاوه بر تلاش برای راه اندازی پایگاه مقاومت بسیج، مغازه ای برای مونتاژ انواع دوچرخه با تعداد بالا و تعمیر و فروش دوچرخه راه اندازی کرده و به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای تعدادی از جوانان منطقه، شغل ایجاد می کند.

پس از اتمام مسجدتکانی، فعالیت های فرهنگی مسجد آغاز می شود، برای همین منظور کلاس های قرآنی، تقویتی، خیاطی، سفره آرایی و بافتنی در مسجد دایر می شود؛ در کنار این فعالیت ها اردوهای تفریحی و زیارتی برپا و برنامه هایی برای شناسایی خانواده های معتاد ترتیب داده می شود، تا آسیب های اجتماعی را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کند.

به گفته وی، با بهره گیری از ظرفیت خیرین، جهیزیه برای نوعروسان نیازمند جمع آوری شد به گونه ای که در سال گذشته هشت مورد جهیزیه در مسجد تهیه و به خانواده های نیازمند اعطاء گردید.

حال با رونق گرفتن مسجد، نمازهای هفده گانه با حضور نمازگزاران برپا شده و در بین نمازها به سوالات شرعی نمازگزاران پاسخ داده می شود.

طرح «اطعام علوی» یکی دیگر از طرح های این مسجد است که از سال گذشته اجرا می شود که در آن 2 هزار وعده غذا با کیفیت مطلوب در بین نیازمندان و فقرا توزیع می شود و سفره هایی هم برای اهالی محل در مسجد پهن می شود.

این جوان برتر استان زنجان در طول هفته کلاس های سبک زندگی اسلامی برای تمام سنین برپا می کند و کمپین فرهنگ مطالعه را به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی راه اندازی کرده که با حضور در برخی از خیابان های سطح شهر، کتاب هایی به همراه یک شاخه گل رُز به رهگذران هدیه می کنند.

                    حکایت یک روحانی که به مسجد راهش نمی دادند

گفتنی است، پیگیری مشکلات آب برخی از روستاها، ایجاد ایستگاه های صلواتی در مناسبت های مختلف سال، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی، تقدیر از نمازگزاران با اهداء لوح، ارسال کمک های اهالی محله به زلزله زدگان کرمانشاه، بافت شال و کلاه و ارسال آن به مدافعان حرم، راه اندازی کمپین هر درخت به نام یک شهید، راه اندازی کمپین حمایت از محیط زیست و جمع آوری زباله ها، بازخوانی و نشر سیره امام و شهدا، شب نشینی های باصفا در منازل اهالی، دعوت از مسئولان برای پاسخگویی به سوالات مردم، دراختیار گذاشتن مسجد به مردم در کارهای خیربدون منت، اجرای طرح مادران آسمانی در زنجان و دیدار با خانواده شهدا از دیگر اقداماتی است که در این مسجد با حضور این روحانی جوان برپا می شود.

(شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۴۴
https://news.masjed.ir/u/j2s
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید