سه شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۹
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۱۷۲۳
گزارشگر : ایده ایده
عضو کمیسیون عمران مجلس:

مساجد نباید به گروه خاصی اختصاص داشته باشد

حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند مساجد سنگر هستند، این فرمایش ایشاد دارای بُعد معنوی و ارزشمندی است.

(سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۱۹

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌السلام محمدمهدی افتخاری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص آثار ترویج فرهنگ مسجدی در زندگی فردی و اجتماعی و نقش مسجد در ارتقای رشد فرهنگی، گفت: همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند مساجد سنگر هستند، این فرمایش ایشاد دارای بُعد معنوی و ارزشمندی است.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در حقیقت مسجد در نقش کانون فرهنگی بسیار اثرگذار است، از این رو با جذب نیروهای انقلابی و ارزشی می‌توان مسجد را به پایگاه فرهنگی اثرگذار تبدیل کرد.

 

وی افزود: حضور در نماز جماعت، برنامه‌های فرهنگی مسجد و جلسات معنوی در ارتقا فرهنگ دینی و ارزشی در قالب‌های فردی و اجتماعی تاثیرگذار است، از این رو چنین برنامه‌ها و جلساتی را باید در مساجدِ تمام محلات تقویت و پررنگ‌تر کرد.

 

افتخاری در ادامه به ویژگی‌های مسجد طراز اسلامی اشاره کرد و گفت: مسجد جایگاه امن و خلوت با خداوند است، در واقع مسجد از مکان‌های ویژه‌ای است که در اسلام به آن دستور داده شده و براساس ویژگی‌های مسجد طراز اسلامی باید از مساجد به عنوان مرکز معنویت استفاده شود.

 

وی معتقد است: همانگونه که جسم انسان به سلامتی نیازمند است، جلا دادن به روح ضروری است، یکی از امکانی که به خوبی روح انسان را جلا می‌بخشد مسجد بوده که امروزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این رو تکریم خانه خدا و شناخت جایگاه مسجد به عنوان حلقه اتصال به حضرت حق دارای اهمیت است.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: امیدواریم فضایی را در مساجد ایجاد کنیم که همه افراد جامعه در آنجا احساس امنیت کنند، مساجد نباید به فرقه و گروهی خاصی اختصاص داشته باشد همه باید در مسجد به عنوان خانه خدا احساس امنیت و آرامش کنند.

 

گفتنی است، دهه تکریم و غبارروبی از تاریخ (۲۰ شعبان) آغاز و مساجد استان تهران امسال با شعار «مسجد پایگاه همه کارهای نیک» در آستانه ماه مبارک رمضان به غبارروبی مساجد می‌پردازند.

(سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۱۹
https://news.masjed.ir/u/hh2
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید