دوشنبه / ۸ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۰
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۱۱۵۶
گزارشگر : ایده ایده
حجت الاسلام اکرمی در مسجد غدیر:

جنگ اقتصادی حربه دشمن برای به زانو درآوردن مردم است

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری جنگ اقتصادی را حربه دشمن برای به زانو درآوردن مردم بیان کرد و گفت: ایستادگی و مقاومت تنها راه مقابله با حربه اقتصادی دشمن به شمار می‌رود.

(دوشنبه ۸ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۱۰
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، شب گذشته در یادواره شهدا و در مسجد غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و با طرح این پرسش که چرا برای شهدا سالگرد گرفته می‌شود، گفت: پاسخ این پرسش در قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) است.

 

وی افزود: بیش از دویست بار در قرآن کریم کلمه ذکر بیان شده و مراد از ذکر یادآوری کردن است برای مثال در قرآن آمده که خداوند را بسیار یاد کنید.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه قرآن کتاب ذکر است، ابراز داشت: قرآن کریم برای هدایت بشر از سوی خداوند نازل شد بنابراین قرآن کارنامه انسان است از این رو باید انسان خودش را با آیات الهی تطبیق دهد تا از این طریق به شناخت خودش پی ببرد.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به اینکه انسان اگر خودش را رها کند حتی از حیوان هم پست‌تر می‌شود، اظهار داشت: انسان باید خود را مخلوق خداوند بداند و مدام قیامت را برای خود یادآوری کند تا گرفتار گناه نشود. امروز بسیاری از انسان‌ها که در گذشته زنده بودند دیگر نه تنها خودشان نیستند بلکه یادی هم از آنان نمی‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن کریم داستان گذشتگان را برای عبرت گرفتن بشر یادآور می‌شود، گفت: خداوند به پیامبراکرم(ص) دستور داد ایام الله را برای مردم یادآور شود؛ بنابراین جنگ هشت ساله ایران نیز ایام الله است زیرا در آن دوران دشمن با هدف نابودی انقلاب و تجزیه کشور به ایران حمله کرد که با مجاهدت شهدا و رزمندگان نتوانست به هدف شوم خود دست یابد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از رسا، رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با استناد به آیات قرآن کریم، عنوان کرد: براساس آیات الهی شهدا دارای حیات هستند و برافعال و نیات ما آگاهی دارند از این رو برگزاری چنین یادواره‌هایی یادآور انسان‌های زنده‌ای‌ است که برای حفظ کشور و مقدسات ایثار و فداکاری کردند.

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: کشور ما در آن روز مورد تهاجم و تحدی دشمنان قرار گرفت اگر این شهدا به دفاع از کشور نمی‌رفتند به طور قطع امروز کشور در چنگ دشمنان بود امروز نیز ما در حال جنگ اقتصادی و تبلیغاتی هستیم و باید با ایثار و فداکاری در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کنیم.

وی اضافه کرد: امروز ما تجربه دفاع مقدس را داریم و تجربه چهل ساله مقاومت و ایستادگی را داریم پس دشمنان نمی‌توانند ما را در برابر خواسته‌های ناحق‌شان به زانو در درآورند.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: امروز هویت ما هم اسلامی و هم استقلالی است و همه اینها نتیجه ایثار و فداکاری همین شهدا است که برای احیای اسلام به جنگ رفتند و شهید شدند.

انتهای پیام/

(دوشنبه ۸ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۱۰
https://news.masjed.ir/u/peg
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید