شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۳
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۲۸۱۲۵
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
امام جماعت مسجد خیّر:

روحانیون مبلغ حضور بیشتر بانوان در مساجد باشند

حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر مطهری گفت: صاحبان منابر و تریبون‌ها به ویژه روحانیون می توانند در سخنرانی‌های خود بانوان را به حضور بیشتر و فعالیت مستمر در مساجد تشویق کنند.

(شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶) ۱۰:۲۳

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبر مطهری گفت: حضور انسان‌ها در مساجد، آثار تربیتی، اخلاقی، فرهنگی و روانی مثبت و مطلوبی به همراه دارد و فضا و معماری مساجد و حضور بدون تبعیض گروه‌های مختلف مردم در کنار یکدیگر در صفوف نماز، روح و روان آدمی را جلا می‌بخشد، بنابراین باید هر روز حتی به اندازه زمان خواندن دو رکعت نماز در این خانه‌های خدا حضور یافت.

وی با اشاره به رویکرد دوباره مرکز رسیدگی به امور مساجد در زمینه فعالیت در حوزه مساجد و بانوان و برنامه‌ریزی‌های گسترده برای تسهیل حضور این قشر در این خانه‌های خدا، افزود: صاحبان منابر و تریبون‌ها به ویژه روحانیون می‌توانند در سخنرانی‌های خود بانوان را به حضور بیشتر و فعالیت مستمر در مساجد تشویق کنند زیرا حضور این گروه به دلیل نقش تربیتی و اخلاقی آنان در خانواده و جامعه، بیشتر از سایر اقشار و گروه‌ها در ارتقاء سطح کیفی روان و فکر جامعه موثر است.

امام جماعت مسجد خیّر، اجبار برخی بانوان به اشتغال برای کسب درآمد را از عوامل اصلی حضور کم‌رنگ این قشر در مساجد دانست و افزود: حضور پر تعداد مردم در مساجد، نیازمند رفع این مشکلات است، بنابراین نباید حضور کم رنگ مردم به ویژه جوانان و بانوان در این خانه‌های خدا را نشانی از ضعف باورهای دینی آنان دانست. 

مطهری اضافه کرد: مراکز و نهادهای مسجدی باید با برگزاری جلسات هم‌اندیشی، اهمیت حضور بانوان در مساجد را برای خانواده‌ها، ائمه جماعات و دست اندرکاران مسجدی تبیین کنند، همچنین باید عدالت در اختصاص فضای مساجد به بانوان و مردان نیز رعایت شود.

وی ادامه داد: اقدام مهم دیگر، سپردن مسئولیت‌های مهم و استفاده از اندیشه، انگیزه و خلاقیت بانوان در برنامه‌ریزی‌های مساجد است.
(شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶) ۱۰:۲۳
https://news.masjed.ir/u/jgt
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید