چهارشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۷۱۰
گزارشگر : ایده ایده
معاون وزیر بهداشت مطرح کرد:

مساجد و حرم‌ها، پیشتاز رعایت «فاصله‌گذاری اجتماعی»

معاون کل وزارت بهداشت در جلسه ستاد کرونا در خراسان رضوی گفت: مساجد و حرم‌های چهارگانه به عنوان مکان‌هایی که بیش‌ترین میزان رعایت «فاصله‌گذاری اجتماعی» را دارند.

(چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹) ۰۹:۰۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، ایرج حریرچی که به مشهد سفر کرده است، در جلسه ستاد کرونا استان که با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد،‌ به این که خراسان رضوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در سطح کشور عملکرد بسیار قابل قبولی داشته است اشاره و تصریح کرد: استان هر تصمیمی را در ادامه اتخاذ کند، من به عنوان نماینده پیگیری لازم را برای عملی‌شدن آن صورت خواهم داد.

معاون کل وزارت بهداشت از مساجد و حرم‌های چهارگانه به عنوان مکان‌هایی که بیش‌ترین میزان رعایت «فاصله‌گذاری اجتماعی» را دارند، یاد کرد و افزود: متأسفانه اطلاعات ما از ویروس کرونا ناقص است و باید همچنان با احتیاط حرکت کنیم.

استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه از راهبرد دولت در مقابله با ویروس کرونا یاد کرد و گفت: ما در خراسان رضوی تمام تلاش خود را برای کنترل این ویروس انجام دادیم.

علیرضا رزم‌حسینی مرحله اول این راهبرد را برقراری محدودیت‌های ویژه عنوان کرد و افزود:‌ خراسان رضوی در برخی اعمال محدودیت‌ها پیشگام بوده است.

وی آزادسازی کسب و کار و دایر شدن صنوف را مرحله دوم راهبرد دولت توصیف کرد و یادآور شد: خوشبختانه در حرم مطهر پس از بازگشایی به خوبی پروتکل‌ها رعایت شده و ضدعفونی اماکن به خوبی صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های صورت گرفته از سوی استاندار گفت: استاندار خراسان رضوی با طرح بسیار خوب معین‌های اقتصادی رونق ویژه‌ای در استان برقرار کردند و توانستند ۱۶ میلیارد تومان بودجه از بخش خصوصی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا جمع‌آوری کنند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی از حضور معاون وزیر بهداشت در مشهد نیز قدردانی کرد و یادآور شد: بررسی خراسان رضوی و به ویژه مشهد از نزدیک می‌تواند وضعیت استان را به شما نشان دهد تا بتوانیم با استان‌های دیگر هم مقایسه داشته باشید.

معاون کل وزارت بهداشت

انتهای پیام/

(چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹) ۰۹:۰۰
https://news.masjed.ir/u/j8k
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید