شنبه / ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۶۰۵
گزارشگر : ایده ایده

مراسم رونمایی از کتاب رنج شیرین برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب رنج شیرین به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

(شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹) ۱۴:۵۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ در این مراسم حجت الاسلام توانا مدیر دفتر مطالعات، پژوهش ها و ارتباطات حوزوی گفت: قسمت اول این کتاب که به تبیین عالمانه بیانیه گام دوم انقلاب پرداخته؛ از بیانات مقام معظم رهبری در موقعیت های مختلف استفاده شده است.

وی افزود: در قسمت دوم؛ بعد از فهم این بیانیه، جایگاه و ظرفیت مساجد مورد بررسی قرار می گیرد. اینکه مسجد نسبت به ظرفیت بالایی که بر آن متصور است، حقوقی دارد و باید نسبت به آن احقاق حق شود.

حجت الاسلام توانا در ادامه این مراسم با اشاره به ویژگی های این کتاب گفت: مباحث این کتاب به صورت درسنامه بیان شده و خلاصه هر درس به اختصار در آخر هر فصل آمده است. این کتاب در نوع خود بدیع است و تا کنونی چنین کتابی در مورد مساجد با این رویکرد نوشته نشده است.

وی افزود: از ویژگی‌های دیگر این کتاب استفاده از قابلیت (QR Code) جهت افزودن محتوای چندرسانه ای مرتبط با مباحث کتاب است که این امکان را می دهد که مطالب بیان شده را ارتقا بخشید.

مدیر دفتر مطالعات، پژوهش ها و ارتباطات حوزوی گفت: اسم این کتاب (رنج شیرین) نیز از فرمایشات مقام معظم رهبری اخذ شده است. (رهبر انقلاب: تمجید به‌حق و احساس سرافرازی از دانشگاه به‌معنی آن نیست که به این حد از پیشرفت قانعیم و دانشگاه کنونی عیب و نقص ندارد. نه، ما هنوز عقبیم. ما در جای شایسته‌ی خود در میدان علم نیستیم و در گام دوم، باید به نقطه اوج برسیم. کشور ما از لحاظ علمی پیشرفت نمیخواهد، جهش میخواهد! و این کاملاً ممکن است، البته پررنج هست، لکن رنج شیرین.)

کتاب «رنج شیرین» روز شنبه 23 فروردین با حضور حجت اسلام نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام توانا مدیر دفتر مطالعات، پژوهش ها و ارتباطات حوزوی، حجت الاسلام ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی، سایر معاونین و مدیران این مرکز در مجتمع فرهنگی و آموزشی محراب برگزار شد.

 این کتاب توسط دفتر مطالعات پژوهش ها و ارتباطات حوزوی مرکز رسیدگی به امور مساجد  تهیه شده و در سه هزار نسخه و در تاریخ اول اسفند ۹۸ منتشر شده است.

رونمایی از کتاب رنج شیرین

رونمایی از کتاب رنج شیرین

رونمایی از کتاب رنج شیرین

رونمایی از کتاب رنج شیرین

 

(شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹) ۱۴:۵۰
https://news.masjed.ir/u/mgR
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید