سه شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۵۷۵
گزارشگر : ایده ایده
معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد

کرونا مانع راه‌اندازی پایگاه‌های احسان و نیکوکاری شد

ولیئی با بیان‌اینکه پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی ویژه هفته احسان و نیکوکاری امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا در مساجد برپا نشده است، گفت: فعالیت ۱۵۰۰ مرکز نیکوکاری در جوار خانه‌های خدا و امکان واریز وجوه نقدی این نقیصه را برطرف می‌کند.

(سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸) ۱۳:۵۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ «محسن ولیئی» در گفت و گو با شبستان؛ با اشاره به برنامه های مساجد به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری، اظهار کرد: همه ساله به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی در مساجد راه اندازی می شد، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و طبق دستورالعمل مبنی بر جلوگیری از برپایی پایگاه های کمک رسانی و جابه جایی کمک های مردمی، از ایجاد این پایگاه ها جلوگیری به عمل آمد.

 

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: اما در عین حال هموطنان نوع دستی که تمایل به کمک به مردم محروم و نیازمند دارند، می توانند با شماره حساب 69003900054 بانک ملت شعبه کیوان کمک های نقدی خود را برای مشارکت برای جمع آوری کمک به محرومان و نیازمندان به صورت الکترونیکی واریز کنند.

 

ولئیی با اشاره به دیگر رویکردها و برنامه های مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال 98 در دستگیری از محرومان جامعه از طریق مساجد، تصریح کرد: فعالیت 1500 مرکز نیکوکاری در جوار مساجد، یکی از اقدامات قابل توجه در مساجد بود که این مراکز با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدام به شناسایی خیران، متمکنین و نیز نیازمندان هر محله کردند. با ایجاد مراکز نیکوکاری، مساجد پل ارتباطی میان خیرین با محرومان بودند، تا از این طریق گره ای از مشکلات نیازمندان محلات باز کنند.

 

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: تامین جهیزیه برای زوج های نیازمند، کمک به تامین دارو و درمان بیماران نیازمند، کمک به ادامه تحصیل دانش آموزان نیازمند و تامین مسکن نیازمندان و اهدای بسته های معیشتی و حمایتی به محرومان از  دیگر محورهایی فعالیتی مراکز نیکوکاری مساجد بوده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح «هر مسجد، یک جهیزیه» یکی دیگراز طرح های اجرایی در مساجد با هدف کمک به جوانان در شرف ازدواج بود که اجرای آن در 500 مسجد تهران کلید خورد و بر اساس آن به نیازمندان در شرف ازدواج در تهیه جهیزیه کمک هایی ارائه شد.

  

 

پایان پیام/
(سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸) ۱۳:۵۵
https://news.masjed.ir/u/nuO
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید