چهارشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۷
سرویس : مسجد نهاد
کد خبر : ۳۵۵۶۶
گزارشگر : مدیر مدیر

بیانیه‌ محکومیت کشتار مسلمانان هند

مرکز رسیدگی به امور مساجد در محکومیت کشتار مسلمانان مظلوم هند بیانیه صادر نمود...

(چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸) ۱۴:۰۷

 

مرکز رسیدگی به امور مساجد در محکومیت کشتار مسلمانان مظلوم هند بیانیه‌ای به شرح زیر صادر نمود :

 

بسم الله‌الرّحمن‌الرّحیم

در روزهای اخیر درگیری‌های فرقه‌ای و اعتراضات به قوانین دولت حاکم کشور هند و خارج شدن اعتراضات از مسیر اصلی خود، که به کشته‌شدن جمعی از مسلمانان مظلوم هند، تخریب مساجد و منازل مسلملنان منجرگردیده است، نگرانی های فراوانی را برای تمامی آزادگان جهان ایجاد نموده  است.

هندوستان کشوری است که در آن صاحبان دیدگاه های مختلف مذهبی و فرق مختلف، سالها در کنار هم، بدون درگیری زندگی کرده اند و زیبنده‌ی این کشور نیست امروز با توطئه‌ی استکبار جهانی، تبدیل به محلّ نزاع خونین و درگیری های فرقه‌ای شود.

مرکز رسیدگی به امور مساجد به نمایندگی از ائمّه‌ی‌جماعات و مسجدی‌های سراسر کشور،  ضمن محکومیت این اقدامات خشن و وحشیانه علیه مسلمانان مظلوم هند، از مسئولین ارشد دولت و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهد با ملاحظه‌ی تمام مناسبات اخلاقی و سیاسی پیگیر حوادث هند بوده و برای تحقّق امنیت، آرامش و عافیت مسلمانان هند تلاش کنند.

 با توجّه به اینکه سیاست تبعیض‌آمیزِ سلب تابعیت از مسلمانان هند موجب خشم مسلمانان هند و سایر کشورها شده است، از مقامات مسئول کشور هند می خواهیم که بر اساس عدالت، احترام به  قوانین بین‌الملل و قوانین شهروندی، حقوق همه‌ی شهروندان هندی را مراعات نموده و از کشتار مسلمانان، تخریب مساجد و منازل مسلمانان ممانعت کند.

همچنین ازسازمان کنفرانس اسلامی مطالبه نموده، نسبت به وظیفه‌ی اسلامی و انسانی خود در دفاع از حقّ مسلّم مسلمانان هند اقدام نموده، از تمام ظرفیت ها و فرصت ها برای  پایان دادن به درگیری ها و تحقّق ثبات در کشور هند استفاده کند.

                                                                                                                                     والسّلام‌علی‌عبادالله‌الصّالحین

                                                                                                                                      مرکزرسیدگی‌به‌امورمساجد

 

(چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸) ۱۴:۰۷
https://news.masjed.ir/u/j5o
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید