دوشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۵۵۴۴
گزارشگر : ایده ایده
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

حضور در راهپیمایی 22 بهمن یعنی اینکه ما هنوز دشمن را می‌شناسیم

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد: حضور در راهپیمایی 22 بهمن یعنی اینکه ما هنوز دشمن را می شناسیم.

(دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸) ۱۲:۱۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین روز شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و یارانش شامگاه یکشنبه 20بهمن با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در مسجد نظام مافی برگزار شد.

این مراسم با قرائت قاری بین المللی قرآن کریم سعید پرویزی و مداحی حاج مرتضی طاهری همراه بود.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: امیرالمومنین علیه السلام می فرماید: فَإِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِیَائِهِ وَ هُوَ لِبَاسُ التَّقْوَى وَ دِرْعُ اللَّهِ الْحَصِینَةُ وَ جُنَّتُهُ الْوَثِیقَةُ ؛ امیرالمومنین علیه السلام در این کلام نورانی می فرمایند: جهاد دری از درهای بهشت است و خداوند تبارک تعالی این در را به روی خواصِ اولیاء خودش می گشاید. حضرت امیرالمومنین در کلام نورانی خود می فرماید: جهاد لباس تقوا است. جهاد زره و سلاح مستحکمی است که انسان از آنها در مقابل دشمنان خدا بهره می برد. جهاد قلعه مستحکم است که انسان توسط آن حفظ می شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: سرّ همه عبادات انقطاع از غیر خدا و متصل شدن به خدا است. ما این سرّ را به صورت خاص در بعضی از عبادات تمرین می‌کنیم. این انقطاع را در روزه تمرین می‌کنیم.در اعتکاف هم همینطور! از خانه و کاشانه جدا می شویم و چند روزی در مسجد مقیم شده و از غیر خدا قطع و به خداوند متعال متصل می شویم.

وی افزود: این سرّ اما در حج بیشتر مکشوف می شود. ۲۴ چیز بر کسی که محرم‌می شود، حرام شمرده می شود. لذا در این عبادت نیز همچون سایر عبادات، حجاج انقطاع از غیر خدا و وصل شدن به او را تمرین می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نوری زاده افزود: اما اوج جدا شدن از غیر خدا و قطع شدن از غیر او و وصل شدن به خدا، جهاد است. مجاهد کسی است که جانش را در طبق اخلاص می‌گذارد. جانی که عزیزترین چیزی است که خدا به او داده! جان خود را با خدا برای رسیدن به فوز اکمل معامله می کند. خوشا به سعادت شهدا و جانبازان و مجاهدین فی سبیل الله. خوشا به سعادت سردار شهید سلیمانی! خوشا به سعادت ابومهدی المهندس ها! خوشا به سعادت شهدایی که نام و عکسشان زینت بخش محافل ما است. آنهایی که به اوج انقطاع از غیر خدا و رسیدن به او دست یافتند.

وی افزود: مقدمه جهاد ایمان به خداوند متعال است. مهمترین عمل صالح، جهاد در راه خدا و و احیای دین و سنت پیامبر اسلام است. شهدا با بذل جان خود به این مقام نائل شدند. امیدواریم خداوند تبارک و تعالی در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ما را قدردان خون شهدا قرار دهد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در طول چهل سال انقلاب مدام مشغول جهاد بود، ادامه داد: شما در هیچ جا مشاهده نکردید که ایشان وابسته به عنوان‌هایی از جمله سردار، سپهبد و ... باشند، بلکه همیشه خود را سرباز ولایت می‌دانستند و بعد از شهادت خود در وصیت‌نامه‌شان آوردند که بر روی سنگ قبرم بنویسید سرباز انقلاب هستم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: داعش آمده بود در منطقه بماند اما سردار سلیمانی و یارانش آن را نابود کردند. سردار سلیمانی چهره‌ای بین‌المللی بود و همانگونه که در احادیث مشاهده کرده‌ایم کسی که برای خدا قدم بردارد، خدا به او عزت می‌دهد. حقیقتا سردار قاسم سلیمانی برای خدا جهاد کرد. 

حجت الاسلام نوری‌زاده اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی برکات فراوانی داشت که یکی از مهم‌ترین آنها اتحاد بیشتر بین کشورهای عراق و ایران بود و یک درس مهم هم به همگان داد که باید سرباز و مطیع امر ولایت باشیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران بیان کرد: چهل سال پای این انقلاب ایستاده‌ایم. اگر پای ولی فقیه نباشیم دشمنان هر دو، یعنی ملت و ولی فقیه را می‌زنند. دشمنان ما برای نابودی این انقلاب از هیچ‌ تلاشی دریغ نمی‌کنند. دشمنان می‌خواهند جوانان ما را از این راه دور کنند. آنها کینه این انقلاب و نظام را به دل دارند.

 

انقلاب اسلامی هدیه الهی است

وی با بیان اینکه: ما مدیون خون شهدا هستیم گفت: انقلاب اسلامی تحفه و هدیه خداوند تبارک و تعالی به ما است.

حجت الاسلام نوری زاده افزود: انقلاب اسلامی بزرگترین هدیه خداوند است. بعد از انقلاب صنعتی بحث جدایی دین از سیاست مطرح شد که دین فقط در حوزه های فردی کارآمد است و این نظریه را بر کسانی که تحت سیطره آنها بودند مسلط کردند. ولی در حکومت اسلامی جدایی دین از سیاست مبطول است و آمال و آرزوی همه انبیا و اولیا الهی تشکیل یک حکومت دینی بود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: در هیچکدام از دوره های تاریخ اسلام، مردم و امام در کنار یکدیگر قرار نگرفته بودند. در برهه هایی امام و معصوم وجود داشت ولی مردم در کنار ایشان قرار نگرفتند و همچنین در زمان هایی مردم آمادگی داشتند ولی امام و معصوم و فقیه جامع الشرایط حاضر نبود. در سال ۵۷ این آرزوی انبیاء و اولیا جامه عمل پوشید و امام و مردم در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

 

ماهیت دشمن تغییری نکرده است

حجت الاسلام و المسلمین نوری زاده در ادامه با اشاره به جایگاه کنونی انقلاب اسلامی در دنیا گفت: برخی فراموش کرده اند که ما در زمان شاه چه جایگاه پوشالی اي داشتیم.

وی با اشاره به کاپیتولاسیون و حق توحش خواندن آن افزود: در آن زمان اگر یک آمریکایی به شاه مملکت، مراجع تقلید و مردم بی احترامی می کرد کسی حق اعتراض نداشت! این بود عزت پوشالی ایران!

حجت الاسلام و المسلمین نوری زاده گفت: من در عجبم برخی چه زود فراموش کردند آن بی عزتی و خفت را و باز هم صحبت از مذاکره با دشمن می کنند!

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و بیان جایگاه ویژه ایران در حوزه های گوناگون گفت: در زمان طاغوت در حوزه های مختلف و به خصوص در زمینه صنایع نظامی ما مستعمره آمریکا بودیم. اما اکنون در این حوزه کسانی مثل شهیدسلیمانی و  شهید طهرانی‌مقدم و سردار حاجی زاده ها را داریم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با تاکید بر اینکه هویت و ماهیت دشمن از قبل از انقلاب هیچ تغییری نکرده است، گفت: ما امروز بیش از هر چیزی به اتحاد نیاز داریم.

 

انتخابات رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمن نوری زاده با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: انتخابات را جدی بگیریم. انتخابات رمز پیروزی انقلاب اسلامی است. حضور ما در پای صندوق های رای و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پر معنا است. این حضور نمایانگر آن است که ما هنوز دشمن را می شناسیم و راه مبارزه با آن را می دانیم.

وی افزود: در رابطه با دشمن ما سه وظیفه داریم؛ اول، شناخت دشمن. دوم؛ شناخت راه های نفوذ دشمن و سوم؛ راه های مقابله با او. یکی از راه های مقابله با دشمن حضور حداکثری در هر چیزی است که باعث تحکیم انقلاب ما می شود. حضور ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن و صندوق های رای مشت محکمی بر دهان دشمنان است.

 

مسجد نظام مافی

مسجد نظام مافی

مسجد نظام مافی

مسجد نظام مافی

مسجد نظام مافی

مسجد نظام مافی
مسجد نظام مافی
مسجد نظام مافی

مسجد نظام مافی

مسجد نظام مافی

 

(دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸) ۱۲:۱۳
https://news.masjed.ir/u/jza
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید