یکشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۵
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۵۴۸۸
گزارشگر : ایده ایده
به منظور ترویج و تببین معارف قرآنی

انعقاد تفاهم نامه بین امور مساجد و دفتر آیت‌الله جوادی آملی

تفاهم نامه همکاری فیمابین امور مساجد و دفتر آیت‌الله جوادی آملی به منظور ترویج و تببین معارف قرآنی منعقد شد.

(یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸) ۱۴:۴۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، تفاهم نامه همکاری فیمابین امور مساجد و دفتر آیت‌الله جوادی آملی، به منظور ترویج و تبیین آراء و اندیشه های علامه جوادی آملی در مساجد منعقد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در این مراسم گفت: امروز آثار فاخر علامه جوادی آملی دام ظله باعث افتخار جهان اسلام است. آثار مکتوب و بیانات ایشان در و گوهر است. کسانی که اهل فن هستند و آثار ایشان را مطالعه می کنند این جمله را درک می کنند. وجود ایشان خلاء وجودی بزرگانی چون علامه طباطبایی(ره) را پر می‌کند. ایشان در فقه ، اصول ، فلسفه ، کلام و سایر مباحث حوزوی خلاء وجودی بزرگان بسیاری را پر میکنند.

 

وی افزود:وقتی بعد از سالها بیان تفسیر ایشان را با بیان تفاسیر گذشته‌ی ایشان مقایسه می کنیم، می بینیم که ایشان از همان ابتدا در حوزه تفسیر کاملاً باتجربه و قوت ورود کرده بودند.

 

حجت الاسلام و المسلمین ذاکر در ادامه با اشاره به لزوم ترویج افکار و اندیشه‌های علامه جوادی آملی افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه ترویج و تبیین افکار علامه جوادی و در حقیقت ترویج معارف قرآنی در مساجد است.

 

وی افزود بیانات و رفتار آیت الله العظمی جوادی آملی مد ظله العالی کاملاً با معارف قرآن مطابقت دارد و تمام فرمایشات ایشان منطبق بر مبانی دینی است. از امتیازات بارز علامه جوادی آملی این است که تمامی حوادثی را که در تاریخ اسلام اتفاق افتاده بر مبنای دین و عرفان با مباحث فلسفی و علمی در آمیخته و یک معجون نورانی پدید آورده اند.

انعقاد تفاهم نامه فیمابین امور مساجد و دفتر آیت‌الله جوادی آملی

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسینی مسئول امور فرهنگی دفتر مرکزی علامه جوادی آملی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و یارانش و پیروزی ظفرمندانه سپاه پاسداران در هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی آمریکا گفت: این تفاهم نامه فیمابین مرکز رسیدگی به امور مساجد و دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی با هدف تبیین آثار ایشان در بین آحاد ملت، مساجد و نمازگزاران منعقد می شود.

 

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر مرکز رسیدگی به امور مساجد و دقت ویژه‌ای که این مرکز در تبیین آثار علامه جوادی آملی از خود نشان داده ، گفت: اکنون با انعقاد این تفاهم نامه توفیق مضاعفی در تبیین آثار علامه جوادی آملی نصیب ما شده است.

 

همچنین دکتر خراسانی مسئول فرهنگی دفتر آیت الله جوادی آملی در قم ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه گفت: ما در دفتر مرجعیت عالیقدر حضرت آیت الله جوادی آملی بر این باوریم که مسجد به عنوان یک پایگاه اجتماعی و فرهنگی و یک نهاد تاثیر گذار در جامعه و همچنین ائمه جماعات به عنوان مدیر طبیعی آن بهترین گزینه برای تبیین افکار و آثار آیت الله جوادی آملی هستند.

وی  افزود: با توجه به حضور روحانیت و متدینین در این پایگاه اجتماعی و تاثیرگذار لازم است نسبت به معرفی آثار علامه جوادی آملی در میان آحاد مردم به ویژه جوانان همت شود.

 

مسئول فرهنگی دفتر آیت الله جوادی آملی در قم با اشاره به اینکه آیت الله جوادی آملی تاکنون بیش از 260 اثر تالیف کرده اند، خاطرنشان کرد: آثار ایشان در چهار بخش منبع (سنت و اهل بیت)، مبانی (عدالت، کرامت انسانی، مبانی حقوق بشر)، مواد (آمیخته از منبع و مبانی) و نیز کتب نیاز محور است که لازم است نسبت به ترویج آموزه های ایشان و عملیاتی کردن آنها به شیوه های مختلف همچون برگزاری جشنواره، انجام کارهای زیربنایی و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

انعقاد تفاهم نامه فیمابین امور مساجد و دفتر آیت‌الله جوادی آملی

(یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸) ۱۴:۴۵
https://news.masjed.ir/u/ly2
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید