دوشنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۰
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۴۷۱
گزارشگر : ایده ایده
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد:

پایش فعالیت‌های قرآنی بیش از هزار مسجد

حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به پایش قرآنی بیش از یک هزار مسجد در استان تهران، گفت: براساس این پایش، فعالیت‌های قرآنی مساجد تقویت می‌شود. راه‌اندازی هیئت جوانان نیز از دیگر برنامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد به شمار می‌رود.

(دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸) ۰۸:۰۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت و گو با شبستان با  اشاره به پایش جامع قرآنی در بیش از یک هزار مسجد استان تهران، اظهار کرد: با این پایش قرآنی که سه ماه به طول انجامید، در جریان فعالیت های قرآنی مساجد قرار  گرفتیم.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: بر اساس این پایش در جریان فعالیت های قرآنی مساجد قرار گرفتیم تا مساجدی که در این زمینه برنامه دارند، فعالیت هایشان تقویت و برای مساجدی که برنامه ندارند، فعالیت های جدید تعریف شود.

 

وی تصریح کرد: بر اساس این پایش قرآنی، ۹۵۰ مسجد تهران، مجری طرح تلاوت نور، ۴۰۰ مسجد کرسی تلاوت قرآن ماهانه و در ۷۰۰ مسجد نیز کرسی تفسیر هفتگی و ماهانه هستند. علاوه بر این، در 350 مسجد جلسات آموزش روخوانی قرآن و در 350 مسجد دوره های حفظ قرآن کریم برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برپایی ۵۰۰ محفل قرآنی با حضور قاریان و حافظان در مساجد پایتخت، بیان کرد: در 300 مسجد هم مهدهای قرآنی فعال و در 260 مسجد دارالقرآن ها فعال هستند.

 

وی در ادامه به انجام مقدمات تشکیل هیئت جوانان در مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیئت امنا و هیئت اجرایی این طرح در حال شکل گیری و عضو گیری است و درصدد هستیم تقسیم وظایف این هیئت انجام شود.

(دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸) ۰۸:۰۰
https://news.masjed.ir/u/mno
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید