جمعه / ۱۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۹
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۵۴۲۳
گزارشگر : ایده ایده

حضرت زینب(س) کربلا را به فرهنگسرا تبدل کرد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در مراسم تودیع و معارفه مدیر ناحیه علامه طباطبایی: حضرت زینب(س) کربلا را به یک فرهنگسرا تبدل کرد.

(جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸) ۱۷:۲۹
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ حجت الاسلام و المسلمین نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در مراسم تودیع حجت الاسلام هادیان مدیر ناحیه علامه طباطبایی و معارفه حجت الاسلام کریمانی سرپرست این ناحیه که صبح چهارشنبه در دماوند برگزار شد، گفت: ناحیه علامه طباطبایی یکی از نواحی وسیع مرکز رسیدگی به امور مساجد است که شامل شهرستانهای دماوند، فیروزکوه و پردیس میباشد.

 

وی با ابراز اینکه حجت الاسلام هادیان در طول دوره فعالیتش منشاء اثرات و خدمات ارزشمندی بود، گفت: امید است که حجت الاسلام کریمانی که فعلاً در سمت سرپرست در ناحیه علامه طباطبایی مشغول به کار است خدمات خوبی در حوزه مساجد انجام دهد.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به ایام ولادت حضرت زینب سلام الله علیها گفت علامه مامقانی به خوبی در مورد حضرت زینب اظهارنظر کردند و فرمودند: زینب! و ما زینب! و ما أدراک ما زینب!هی عقیلة بنی هاشم، و قد حازت من الصفات الحمیدة ما لم یحز‌ها بعد امّ‌ها أحد، حتّى حقّ أن یقال: هی الصدّیقة الصغرى؛ هی فی الحجاب و العفاف فریدة. زینب! و زینب کیست! و تو چه می‌دانی که زینب کیست! وی عقیله بنی هاشم است و دارای صفات پسندیده‌ای است که بعد از مادرش احدی به آن صفات نرسیده است؛ به حق است که اگر گفته شود او صدیقه صغری است. او در حجاب و عفاف بی‌مانند است.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با تبریک روز پرستار گفت: این یک افتخار برای جامعه پرستاران است که الگوی شان حضرت زینب سلام الله علیها است. البته وقتی انسان کامل شد اسوه ای برای کل بشریت می شود نه برای گروه خاصی! دو نکته مهم در وجود حضرت زینب سلام الله علیها صبر و استقامت ایشان و فضیلت این بانوی بزرگوار است.

 

وی افزود: بصیرت ایشان نسبت به حرکت امام حسین علیه السلام و در حوزه دین از او یک شخصیت کامل و جامع آفریده است. حضرت زینب سلام الله علیها یک معتقد کامل به امام و عقیده های ایشان است زیرا او تربیت یافته دامان حضرت زهرا سلام الله و علی علیه السلام است. نکته دیگر در شخصیت ایشان صبر و استقامت بی‌بدیل این بانوی بزرگوار در حوزه دین است. اگر مصیبت هایی که حضرت زینب سلام علیها در در یک روز تحمل کردند، برای کس دیگری اتفاق می افتاد یقیناً زنده نمی ماند.
 
حجت الاسلام نوری زاده افزود: مهمترین صبوری این بانوی بزرگ مدیریت ایشان بعد از واقعه کربلا بود، ایشان بعد از واقعه کربلا کاروان را زیر عبای خود گرفت و همه خون ها را به یک پیام تبدیل کرد و نگذاشت قطره ای از این خون ها به هدر برود. امروز در علم مدیریت، مهمترین بخش مدیریت بحران است که مصداق بارز آن مدیریت حضرت زینب سلام علیها پس از واقعه کربلاست. حضرت زینب سلام الله در آن شرایط با نبود امکانات، کربلا را به یک فرهنگسرا تبدیل کرد. کسی که دشمن را به اسارت کلام خود گرفت.

 

وی ادامه داد: ما امروز مدیون قیام امام حسین و اسارت های حضرت زینب سلام الله علیها هستیم که تکلیف ما امروز در حوزه دین مشخص کردند. باید از کمترین امکانات بهترین و بیشترین بهره فرهنگی را ببریم. امروز انقلاب اسلامی بزرگترین هدیه خدا به مردم ایران است.بعد از انقلاب صنعتی بحث جدایی دین از سیاست مطرح شد که دین فقط در حوزه‌های فردی کارآمد است و این نظریه را بر کسانی که تحت سیطره آنها بودند مسلط کردند. ولی در حکومت اسلامی جدایی دین از سیاست مبطول است و آمال و آرزوی همه انبیا و اولیا الهی تشکیل یک حکومت دینی بود.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: در هیچکدام از دوره‌های تاریخ اسلام، مردم و امام در کنار یکدیگر قرار نگرفته بودند. در برهه‌هایی امام و معصوم وجود داشت ولی مردم در کنار ایشان قرار نگرفتند و همچنین در زمان‌هایی مردم آمادگی داشتند ولی امام و معصوم و فقیه جامع الشرایط حاضر نبود.

وی افزود: در سال ۵۷ این آرزوی انبیا و اولیا جامه عمل پوشید و امام و مردم در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

نوری زاده با اشاره به خاطره شهید مطهری از امام راحل (ره) گفت: ایشان در یک جمع خصوصی به شهید مطهری فرمودند که؛ این ما نیستیم که این نهضت را ایجاد کردیم، من دست خدا را در تحقق این نهضت می‌بینم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: امروز تداوم انقلاب اسلامی به این پایگاه عظیم بستگی دارد که امام راحل (ره) از آن به عنوان سنگر یاد کردند. لذا باید در مساجد حضور پررنگ و فعالی داشته باشیم.

گفتنی است در این مراسم امام جمعه شهرستان های دماوند, پردیس و آبسرد و فرماندار دماوند و جمعی از مسئولین و ائمه جمعه و جماعات این شهرستان حضور داشتند.


 
مراسم تودیع و معارفه مدیر ناحیه علامه طباطبایی
مراسم تودیع و معارفه مدیر ناحیه علامه طباطبایی
مراسم تودیع و معارفه مدیر ناحیه علامه طباطبایی

 

(جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸) ۱۷:۲۹
https://news.masjed.ir/u/u2a
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید