سه شنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۷
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۵۲۱۸
گزارشگر : ایده ایده
امام جمعه شهریار

خدمت به مردم از مصادیق برکت عمر است

امام جمعه شهریار گفت: علم آموزی و خدمت به مردم را از مصادیق برکت عمر است.

(سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸) ۱۱:۲۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ حجت الاسلام والمسلمین موسی سالمی امام جمعه شهریار در سی و دومین "نشست ستارگان محراب" گفت: برگزاری مراسم تجلیل از ائمه جماعات و علما یک امر پسندیده است، زیرا آنها عمر خود را برای مردم گذاشته‌اند. ائمه جماعات سالیان طولانی در یک مسجد زحمت کشیده و مسجد را حفظ می کنند. مومنین را در مسجد جمع و پایگاه تبیین اسلام را برقرار نگه می دارند.

سی و دومین نشست ستارگان محراب

امام جمعه شهریار در ادامه گفت: خداوند نعمت عمر را به ما عطا فرموده و این ما هستیم که انتخاب می کنیم از این هدیه الهی چگونه بهره ببریم. علما و ائمه جماعات عمر خود را به خدمت برای مسلمین صرف می‌کنند.

 

وی ادامه داد: ار دیدگاه اسلام آن عمری مورد پسند است که بتواند ثمر داشته باشد. به عنوان مثال عمر با عزت حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رقیه(س) با اینکه به لحاظ عدد کوچک بود ولی ثمر و برکت آن تا ابد در عالم هستی پخش شد. همچنین عمر شهیدان فهمیده و حججی که با وجود سن کم برکت فراوانی داشت.

 

حجت الاسلام سالمی در ادامه افزود: گاهی کسی در طول عمرش آنچنان پرتلاش ظاهر می شود که ثواب کار دیگران را نیز برای خود تضمین می کند. همچون عمر پرثمر مرحوم شیخ عباس قمی که هرگاه دعایی از مفاتیح الجنان خوانده می شود ثوابی برای ایشان درج می شود.

 

وی در ادامه گفت: همانطور که سعدی می فرماید: «سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز     مرده آن است که نامش به نکویی نبرند»، بخش عظیمی از برکت عمر انسان نفع رساندن به خلق خداست.

 

امام جمعه شهریار افزود: برکت عمر خدمت به مردم است. پیامبر(ص) نیز می فرمایند: «خیرکم انفعکم للنّاس» یعنی؛ بهترین شما کسی است که نفعش به مردم برسد. مهم نیست که چند سال داریم و چه کاره‌ایم. مهم این است که در هرجایی وجودمان برای اسلام و مسلمین نافع باشد. همانطور که پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) ما مال و جان خود را برای اسلام گذاشتند. 

 

حجت الاسلام سالمی با بیان اینکه یکی از مصادیق خدمت به اسلام و مسلمین سواد و آموزی و تنویر افکار مردم است گفت: وقتی خداوند می خواهد به بنده ای لطف کند، او را فقیه دین خودش می کند. لذا علم آموزی و تبین احکام شرعی از ظرفیت های خدمت به مردم است.

 

حجت الاسلام سالمی استفاده از ظرفیت مساجد و بقاع متبرکه را از مصادیق برکت دادن به عمر عنوان کرد و گفت: در جامعه اسلامی مکان های متععدی وجود دارد که می توان با استفاده از ظرفیت آنها ثمره عمر را با ارزش و طولانی کرد. یکی از این مکان ها مسجد است.

 

وی افزود: امام راحل(ره) به مساجد تاکید خاصی داشتند و همواره می فرمودند: از مساجد غافل نشوید زیرا مساجد سنگر هستند. یعنی؛ باید از آنجا بر علیه دشمن برنامه ریزی کنیم.

 

امام جمعه شهریار در ادامه خاطرنشان کرد: در طول تاریخ اسلام، دشمن بیشترین ضربات را به مسجد وارد کرد. دشمن از در و دیوار مسجد نمی ترسد، بلکه از آوردن نام خدا در آن هراس دارد. برای همین است که خداوند می فرماید: دشمنان سعی می کنند مساجد را خراب کنند. همانطور که اکنون شاهد هستیم در بحرین، سوریه و عراق مساجد بسیاری را خراب کردند.

 

حجت الاسلام سالمی در پایان گفت: این که از تلاش و زحمت یک امام جماعت تقدیر می شود  به این خاطر است که عمر خود را در مسجد گذاشته و از ظرفیت مسجد و خدمت رسانی به مردم برای برکت بخشیدن به عمر خود بهره برده است.

 

گفتنی است : سی و دومین نشست "ستارگان محراب" به منظور تقدیر و تجلیل از حجت الاسلام‌والمسلمین سید ابوالحسن حسینی زابلی، امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) عصر دوشنبه 20 آبانماه 98 با حضور حجت الاسلام والسملمین سید ناصر الدین نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام والمسلمین سالمی امام جمعه شهریار، طاهری فرماندار شهریار و حجت الاسلام والمسلمین ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام والمسلمین سید علی مروج امام جمعه اندیشه و با حضور کم نظیر مردم انقلابی فردوس، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب الزمان(عج) شهر فردوس شهریار برگزار شد.

 
(سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸) ۱۱:۲۷
https://news.masjed.ir/u/gZ0
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید