دوشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۰
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۵۱۹۳
گزارشگر : ایده ایده
گفتگو با امام‌جماعت مسجد رسول اکرم(ص):

ابتکار یک مسجد در آموزش قرآن

حجت‌‌الاسلام حشمتی با اشاره به راه‌اندازی مهد قرآنی در مسجد رسول اکرم(ص) با هدف سامان‌دهی فعالیت‌های قرآنی کودکان، گفت: در این مسجد آموزش‌های قرآنی با محوریت بازی و قصه‌گویی و با روش‌های نوین به کودکان آموزش داده می‌شود.

(دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸) ۱۵:۰۰
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌ الاسلام والمسلمین «حسن حشمتی» در گفت‌ و ‌گو با شبستان با بیان اینکه جلسات آموزش قرآن با حضور قاریان ممتاز کشورمان، طی سالیان اخیر به صورت مرتب در مسجد رسول اکرم (ص) برگزار می شود، اظهار کرد: آموزش قرائت، صوت، لحن و تجوید قرآن در سطوح مبتدی، پیشرفته و تخصصی در این مسجد برگزار می شود.
 
امام جماعت مسجد رسول اکرم (ص) (واقع در تهران، محله تهرانسر، بلوار شاهد غربی) تصریح کرد: این جلسات از سال 1391 با مدیریت محمدقلی تهرانی، نفر اول مسابقات قرآن کشورمان در سال 1366 آغاز شد و هر هفته با حضور جمع قابل توجهی از نوجوانان، جوانان و نیز بانوان برگزار می شود.

وی افزود: مهد قرآنی مسجد رسول اکرم (ص) در سال 1394 با هدف سامان دهی فعالیت های قرآنی کودکان و با حمایت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در این مسجد تاسیس شد و از ابتدای سال ۱۳۹۸ با مجهز شدن به برخی تجهیزات ضبط رادیویی، به فعالیت های خود تنوع بخشیده است.
 
حشمتی اضافه کرد: جلسات آموزش قرآن با استفاده از روش های نوین و با محوریت قصه گویی و بازی، همه روزه در مسجد رسول اکرم (ص) برگزار و طی آن مفاهیم قرآنی به کودکان آموزش داده می شود.

وی در پایان یادآور شد: جلسات تفسیر قرآن نیز شنبه ها، دوشنبه ها، چهارشنبه ها (روزهای زوج) بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در این مسجد با محوریت آیات قرائت شده در طرح «تلاوت نور» برگزار می شود.
(دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸) ۱۵:۰۰
https://news.masjed.ir/u/m3t
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید