سه شنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۰
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۵۱۵۹
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد باقرالعلوم‌(ع):

اربعین، آمادگی برای ظهور است

امام جماعت مسجد باقرالعلوم‌(ع) گفت: شیعیان و سایر آزادگان جهان در مسیر پیاده روی اربعین، خود را برای زمان ظهور آماده می‌کنند.

(سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۴:۵۰
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمود مجد» در گفت ‌و‌ گو با شبستان، با بیان اینکه اوج هر برنامه معنوی در اربعین صورت می گیرد، مثلا پیامبران در چهل سالگی به رسالت برانگیخته می شدند یا عقل انسان در چهل سالکی کامل می شود، گفت: مصائب اهل بیت (ع) نیز در چهلمین روز شهادت اهل بیت(ع) به اوج خود رسید، بنابراین اربعین حسینی نمادی از عرض ارادت شیعیان و پیروان سایر ادیان و مذاهب به خاندان پیامبر اسلام (ص) است.
 
تولیت حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) افزود: قیام حضرت سیدالشهدا (ع) درس بزرگی بود به جهانیان که می توان با دستان خالی بر دشمنان دین پیروز شد. پیام مهم دیگر نهضت عاشورا ایستادگی در برابر مستکبران جهانی در سایه توکل بر خدا و داشتن نیت الهی و مخلصانه است. ملت ما در مقابله با رژیم صهیونیستی بعثی صدام حسین که مورد حمایت های همه جانبه بسیاری از کشورهای جهان بود، ایمان به خدا را در عمل نشان دادند.
 
وی اضافه کرد: مردم عراق از گذشته توجه ویژه به اربعین حسینی داشته اند و حتی غیر شیعیان نیز در این کشور مراسم اربعین حسینی را گرامی می دارند. امروزه نیز مردم ایران و زائران سایر کشورها باید حس میزبانی مردم عراق را حفظ کنند. در همین راستا مقام معظم رهبری فرمودند: زائران حسینی به آداب و رسوم عراقی ها و قوانین و مقررات این کشور احترام قائل باشند.
 
این امام جماعت با سابقه گفت: برای بنده نقل کردند که در سال گذشته، یکی از نیروهای نظامی کشور عراق از تعدادی زائر ایرانی به خانه بسیار ساده اش دعوت کرد. اما تمام دارایی خود را که یک مرغ بود سر برید و برای ایرانی ها کباب کرد. این چنین صحنه هایی یادور احادیثی است که درباره توصیف زمان ظهور حضرت ولی (عج) مطرح شده اند.
 
این نماینده مراجع تقلید گفت: مردم عراق در پذیرایی از زائران حسینی سنگ تمام می گذارند و ما باید به عنوان مهمان مودب رفتار کنیم تا هم اتحاد خود با عراقی را تقویت کنیم و هم شخصیت والای مسلمان ایرانی را به آنان نشان دهیم.
 
امام جماعت مسجد باقرالعلوم (ع) (واقع در تهران، خیابان قزوین، نرسیده به آستان مقدس امام زاده معصوم) یادآور شد: صحنه های مختلف پیاده روی اربعین حسینی پر از نمادهای جامعه مهدوی است بنابراین ایرانیان باید با دقت در رفتار و گفتارشان، موجب زمینه سازی ظهور شوند. در واقع طبق روایات، سرزمین عراق، میعادگاه ظهور حضرت مهدی (عج) است و انشاءلله شیعیان و سایر آزادگان جهان در مسیر پیاده روی اربعین، خود را برای زمان ظهور آماده می کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به حوادث تلخ اخیر در عراق، اظهار کرد: اینگونه اقدامات ریشه در خباثت های استکبار جهانی و عربستان سعودی دارد بنابراین مردم ما باید هوشیار باشند و از انجام هرگونه اقدامات تحریک آمیز خودداری کنند. دشمن به دنبال هر بهانه ای است که در رسانه ها اعلام کند، هدف ایرانیان از سفر به کربلا، صرفا زیارت نیست بلکه اهداف دیگری را دنبال می کنند. البته ملت بزرگوار ایران بسیار بصیر هستند و با عمل به توصیه های مقام معظم رهبری، مانع از تحقق اهداف شوم دشمن در ایجاد اختلاف میان ملت های ایران و عراق می شوند.
 
(سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸) ۱۴:۵۰
https://news.masjed.ir/u/h34
اظهار نظر
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید